וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר, יחצ"ן או מתווך?

איתן אבריאל

10.11.2005 / 16:18

רני רהב, שעשה את הונו מלהיות לשונם של עשירים, הוא כבר מזמן לא רק יחצ"ן. רהב הוא בורסה וגם מתווך, הגובה מלקוחותיו עמלות גבוהות במיוחד

רני רהב לא מגיב - האם יכול להיות דבר כזה? רהב הוא היחצ"ן של המדינה, או יותר נכון היחצ"ן של העשירים. הוא עשה קריירה מלשמש דוברם ולשונם של עשירים ומנכ"לים, התעשר בעצמו, ומזה שנים שהוא מגיע לכל מקום כאשר הנהג בב.מ.וו החדשה ממתין לו בסבלנות.

רני רהב הרוויח את לחמו ביושר ובכישרון. איש אינו חולק היום על כך שרהב הוא מהיחצ"נים הטובים בישראל - פשוט כי הוא מספק לקליינטים תוצאות טובות. הלקוחות שלו מקבלים כמעט תמיד חשיפה תקשורתית גבוהה, ומכונת התגובות שלו לאירועים שבהם מעורבים לקוחותיו - גם כאלה שאינם נעימים - היא יעילה ומשומנת.

אלא שרני רהב כבר מזמן כבר אינו רק או יחצ"ן, והשירות האמיתי והחשוב שהוא מספק כבר מזמן אינו דוברות או אפילו "ניהול אסטרטגיה תקשורתית".

רני רהב הוא בורסה: מקום שבאמצעותו מעבירים הלקוחות שלו מסרים מאחד לשני. מעוניין להיפגש עם אריסון? עופר? דנקנר? נחמה? אם אתה לקוח של רני רהב זה יקרה במהירות וביעילות - בפגישה מתוכננת, באמצעות כמה מלים על האוזן, או אצלו על הדשא באחת המסיבות רבות המשתתפים. מי שמעורה בעסקים גבוהים או בפוליטיקה יודע שכוחו של אדם נמדד כמעט אך ורק נכס אחד: האם יש לך "access" - האם יש לך יכולת להגיע לאנשים החשובים ולקבל את תשומת ליבם. ולרני רהב, בזכות הקשרים, הוותק, האנרגיות והאופי - יש יותר "אקסס" מלכל אחד אחר בסקטור העסקי הישראלי. זה הנכס שהוא מוכר ללקוחות.

אבל הבוקר התברר עוד משהו על רני רהב. ראשית, הוא לא רק דובר, יחצ"ן, אסטרטג תקשורת ומפיק של מועדוני לקוחות - אלא גם מתווך. על פי ידיעה שפורסמה הבוקר ב"ידיעות אחרונות", רני רהב עומד לקבל מיליוני דולרים בדמי תיווך בעסקה שנרקמת בין שרי אריסון (לקוחה שלו) לבין איש העסקים צביקה בארינבוים (גם לקוח שלו). בעסקה, מהגדולות במשק, אמור בארינבוים לרכוש מאריסון את השליטה בשיכון ובינוי - חברת הנדל"ן הגדולה בישראל. עכשיו מתברר כי עבור ה"בורסה" שהוא יצר, רני רהב גובה לא רק דמי מנוי חודשיים, אלא גם עמלות.

שנית, מתברר שכאשר אתה בעצמך איש עסקים – הרבה יותר קשה להיות דובר ואיש של מילים. כאשר פנינו לרהב הדובר כדי לקבל תגובה על עסקותיו של רהב הבנקאי להשקעות, קיבלנו תשובה בהחלט לא תקשורתית: "אני לא אומר דבר". הדובר והיחצ"ן השתתקו - ופינו מקום לבנקאי שומר הסודיות. בקודים של עולם העיתונות, אגב, רהב אישר את הידיעה, שכן הוא בחר שלא להכחיש את הדברים, כפי שוודאי היה עושה במרץ האופייני לו, אם הם לא היו מבוססים.

אבל הדבר המעניין ביותר העולה מן הפרשה הוא ההצצה אל הקודים של עולם העסקים. האם כאשר אני מחבר בין שני חברים, לרכישת דירה או מכונית, מותר לי לדרוש עמלה? ומה המצב כאשר מדובר בין שני אנשי עסקים שהם במקרה גם לקוחות? בין בנקאי לבין בעל חוב? מתי החיבור הוא בין חברים, משהו שעושים כלאחר יד ומקווים להבעת תודה - ומתי זו עסקה של ממש המחייבת תשלום עמלת הצלחה?

המקרה של רני רהב ועמלת ההצלחה בעסקת שיכון ובינוי, מראה שבעולם של העסקים הגדולים לא עושים דבר בחינם, וכמו שנוהג לומר המאפיונר טוני סופרנו בסדרת הטלוויזיה הפופולרית: "איפה החלק שלי"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully