וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מחזור העסקות החודשי של ישראכרט עלול להיחתך ב-300 מ' ש' עקב ההחלטה של המזרחי להנפיק כרטיס אשראי משלו

שרון שפורר

10.11.2005 / 18:19

מזרחי, שעד היום הנפיק ל-300 אלף לקוחותיו המחזיקים בכרטיס את כרטיסי שלושת החברות עובר להנפיק כרטיסים משלו ולעשות שימוש בשרותי הסליקה של לאומי קארד



בנק עלול להפסיד עד ל-300 מיליון שקל בחודש ממחזור העסקות שלו, בעקבות תוכניתו של בנק להנפיק כרטיסי אשראי משלו לראשונה ולהשתמש בשירותי הסליקה של חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, אשר בשליטת בנק .



עד היום סיפק המזרחי ללקוחותיו כרטיס אשראי של אחת משלוש החברות הפועלות בשוק - ישראכרט, לאומי קארד ו-ויזה כאל, אשר בשליטת דיסקונט - ובתמורה קיבל עמלות חד פעמיות ואחוזים ממחזור הפעילות של הלקוחות. ההחלטה להנפיק כרטיס משלו התקבלה בבנק הרביעי בגודלו במדינה בעקבות המיתוג עם בנק טפחות והמזרחי הזמין את שלוש החברות להציע הצעות לשרותי סליקה.



לאומי קארד - שביחד עם ויזה כאל נמצאת הרחק מאחורי חברת ישראכרט, אשר שולטת בשוק כרטיסי האשראי - היתה זו שהעבירה את ההצעה האטרקטיווית ביותר. ההערכות בשוק הן כי שווייה של לאומי קארד, בדומה לשווייה של ויזה כאל עומד על 1.2 מיליארד שקל וגיוס לקוחות המזרחי יכול להגדיל את מספר הכרטיסים שתשווק ב-25%, כך שמחזור העסקות שלה יגדל בכ-300 מיליון שקל בחודש, על חשבון ישראכרט של בנק הפועלים כמובן.



בחודש מאי החולף הכריז הממונה על ההגבלים העסקיים על ישראכרט כמונופול בשוק הסליקה וזאת, הסביר, על רקע העובדה שמערכות הסליקה של המתחרות לא יכולות לסלוק עסקות המתבצעות באמצעות כרטיסי ישראכרט, ועל רקע העובדה שנתח השוק של כרטיס האשראי של החברה הוא כמחצית מכלל העסקות הנעשות בכרטיסי אשראי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully