וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום שמו של עו"ד הוגו שלמן מרשות המסים שנעצר לפני שבוע בחשד לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים

עמית בן-ארויה

10.11.2005 / 19:13

מהבקשה להאריך את מעצרו עולה כי עו"ד הוגו, שהוא בעל השפעה רבה ברשות, גרם נזק כספי למדינה; יאח"ה: אחת ממטרות החקירה היא לבחון כמה כסף שולשל לכיסו האישי



ביהמ"ש המחוזי בתל אביב התיר היום לפרסום כי עו"ד הוגו שלמן, הוא העובד מרשות המסים שנעצר לפני שבוע בחשד לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים והפרת חוק איסור הלבנת הון. מהבקשה להאריך את מעצרו עולה כי עו"ד הוגו, שהוא בעל השפעה רבה ברשות, גרם נזק כספי למדינה כתוצאה מפעילותו.



היחידה החוקרת את הפרשה היא יאח"ה - היחידה הארצית לחקירות הונאה, שמטפלת דרך כלל בפרשיות סבוכות יותר. בבקשה נרשם כי הם דרשו להאריך את המעצר ב-15 יום. עם זאת, לא הוסבר מהן החשדות הקונקרטים המיוחסים לעו"ד הוגו. "מדובר בחקירה בעלת רגישות, לאור מעמדו של עו"ד הוגו, ויש צורך לחקור מקרים נוספים", הדגיש בא כוח היחידה בדיון סנ"צ דוד אוסמו. אחת המטרות של החקירה, אמר, היא לבחון כמה כסף שולשל לכיסו האישי של הוגו.



בסוף הדיון לפני שבוע, התנהל פולמוס האם יש להתיר את פרסום שמו של עורך הדין. סניגוריו, רותי ליטבק ומוטי לזר, הדגישו את הנזק שייגרם לו בשל מצבו הנפשי הקשה. מאידך, נציג המשטרה סבר שדווקא פרסום שמו יקדם את החקירה וישפוך עליה אור. השופטת נאור החליטה לבסוף לאסור פרסום שמו של הוגו למשך חמישה ימים. בשל הנסיבות, החליטו הצדדים שמעצרו יוארך בחמישה ימים ללא צורך בהכרעת השופטת בעניין.



לפני תחילת הדיון התחוללה דרמה קצרה: הוגו הובא לבית המשפט באמבולנס משטרתי לאחר שרופא אישר שהוא יכול לשהות במעצר. חרף חוות דעת זו, נותר הוגו שכוב באלונקת האמבולנס כשעיניו עצומות. שופטת המעצרים התורנית, הדסה נאור מבית משפט השלום בתל אביב, ניסתה לערוך את הדיון בפניו סמוך לאמבולנס. מאמציה עלו בתוהו לאחר שהוגו המשיך שלא לשתף פעולה. בסופו של דבר, הוחלט לקיים את הדיון שלא בפניו.



מדוברות רשות המסים נמסר, "מדובר בחשדות חמורים שבמידה שיתאמתו מהווים מקרה חריג של התנהגות תובע שיש להוקיע ולהוציא מתוכנו. סוגיית טוהר המידות היא בעינינו ערך עליון בכלל, ובוודאי כארגון אוכף חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully