וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הגידור הענקית מאן גרופ תרכוש את עסקי החוזים העתידיים של רפקו - ברוקרית החוזים שקרסה בעקבות הונאה

עפרה שלו

11.11.2005 / 9:59

הזכייה במכרז התרחשה זמן קצר לפני שחבר מושבעים הרשיע את המנכ"ל לשעבר, פיליפ בנט, בקשירת קשר לביצוע הונאה בני"ע הכוללת הסתרת חובות בשווי 720 מיליון דולר



חטיבת הברוקראז' של מאן גרופ, קרן הגידור הנסחרת הגדולה בעולם, זכתה במכרז לרכישת עסקי החוזים העתידיים של רפקו, ברוקרית החוזים אשר קרסה בחודש שעבר, לאחר שנחשף כי המנכ"ל שלה הסתיר חובות אבודים. הזכייה התרחשה זמן קצר לפני שחבר מושבעים הרשיע את המנכ"ל לשעבר, פיליפ בנט, בקשירת קשר לביצוע הונאה בני"ע.



בנט הורשע באשמת הסתרת חובות אבודים בשווי של 720 מיליון דולר מהמשקיעים ומרואי החשבון. היקף החובות האבודים שהוסתרו גדול בכ-200 מיליון דולר מההערכות הראשוניות. חבר המושבעים במנהטן דורש כי בנט, בן 57, ישלם קנס של 700 מיליון דולר לפחות - "הסכום שהתקבל כתוצאה מעבירות ההונאה". חלק מהסעיפים בהם הואשם בנט נושאים עונש מאסר של עד 20 שנה.



מכירת הנכסים של רפקו היא צעד נוסף בהתאדות של רפקו - אחד ממקרי ההתאדות המהירים ביותר של חברה ציבורית. רפקו, אחת מחברות ברוקראז' הסחורות הגדולות בעולם, הנפיקה את מניותיה בבורסת ניו יורק באוגוסט. חודשיים לאחר מכן, חשפה החברה כי המנכ"ל הסתיר חובות אבודים על ידי העברתם לחברת השקעות שהיתה ברשותו. החשיפה עירערה קשות את בטחון הלקוחות, ורפקו נאלצה להגיש בקשה לפשיטת רגל עבור חלק מהחטיבות שלה. חטיבת החוזים העתידיים, הנחשקת במיוחד, לא הגישה בקשה לפשיטת רגל.



עבור מאן, רכישת הטכנולוגיה, העובדים והלקוחות של רפקו היא ניצחון חשוב על המתחרים. המכירה הפומבית, שהתחילה ביום רביעי ונמשכה עד שעה מאוחרת ביום חמישי, היתה צמודה מאוד. מאן אמרה כי השווי הכולל של רכישת עסקי רפקו בארה"ב, קנדה, לונדון ואסיה הוא 323 מיליון דולר. זהו שווי נמוך בהרבה מההערכות בשוק, שהגיעו עד מיליארד דולר.



"העסקה מעניקה לנו הזדמנות להטמיע את הצוות האיכותי של רפקו לחטיבת הברוקראז' שלנו", אמר מנכ"ל מאן גרופ, סטנלי פינק. הלקוחות של רפקו יקבלו מעתה שירות על ידי מאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully