וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התוצאות שאמדוקס תפרסם לרבעון השני של 2001 יפיגו את חששות המשקיעים"

גתית פנקס

28.6.2001 / 12:21

רוברטסון סטיבנס: "אמדוקס תשתמש בכסף לרכישת חברת CRM בחצי השנה הקרובה"; מעריכים כי חששות המשקיעים נובעים גם מדילול אחזקותיהם לאחר הרכישה

מאז תחילת החודש איבדה מניית אמדוקס הישראלית כ-15% מערכה, וההערכות הן כי שני פרמטרים מרכזיים היוו את הסיבה או לכל הפחות את הזרז לכך: האחד, הוא החשש שבאווירה כה קשה במשק, ובעיקר בסקטור חברות הטלקום, אמדוקס (יציבה, צומחת וגדולה ככל שתהיה), לא תצליח להוציא אל הפועל את תוכניותיה. החשש השני הוא מפני דילול בעלי המניות כתוצאה מגיוס 500 מיליון דולר שביצעה החברה בסוף מאי באמצעות אג"ח.

ברוברטסון סטיבנס נחלצים היום לעזרת אמדוקס: "חוסר הוודאות לגבי הדילול אינו מוצדק", הם קובעים, "ובעיקר לאור בדיקה של היסטוריית החברה ולאור העובדה שהחברות שאמדוקס רכשה עד כה היוו תוספת לשורה התחתונה". האנליסטים סבורים שאמדוקס תעשה שימוש בסכומים גייסה (שנוספו לקופת מזומנים של 468 מיליון דולר) במהלך 6 החודשים הקרובים.

במלים "היסטוריית הרכישות", האנליסטים מתכוונים לרכישת חברת סולקט (פברואר 2000) ו-ITDS (דצמבר 1999). הם אף יודעים לספר כי אמדוקס מחפשת לרכוש חברות בתחום ה-CRM, שירחיבו את היצע התוכנות שלה לתחום, וכי תסריט נוסף הוא שהיא תרכוש חברה שתהיה קשורה לתחום האאוטסורסינג, "אולם סצנריו זה הוא פחות הגיוני", הם אומרים.

הרכישה הסבירה יותר היא בתחום ה-CRM

זאת, למרות ששתי שתי העסקות הגדולות האחרונות של אמדוקס היו בתחום זה: החוזה עם בל קנדה והקמת החברה הבת המשותפת - Certen, ועסקה עם בל סאות. ברוברטסון סטיבנס אומרים כי החברה יכולה להיכנס לשיתוף פעולה בתחום האאוטסורסינג לניהול ותפעול מרכזי שירות של לקוחות החברה, או לרכוש חברות עם היצע פתרונות של שירות בהיקפים גדולים.

"אם החברה תמשיך בהשקעות פנימיות ורכישות, אנחנו מאמינים שתחום התוכנה ותחום האאוטסורסינג יכולים להתרומם מרמה של כ-20% מההכנסות היום לכ-40% במהלך השנתיים הקרובות", סבורים האנליסטים מריאן וולק ומלינדי דיוויס.

ומה חסר לאמדוקס בתחום ה-CRM? ובכן, כאן מזכירים האנליסטים שני תחומים אפשריים: הראשון הוא Trouble Management, שנראה שאין לו תרגום מוצלח בעברית ("ניהול צרות"). האנליסטים מציינים כי חברת רמדי (סימול RMDY), הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, היא המובילה בתחום זה, אולם הם אינם אומרים האם היא מועמדת לרכישה על ידי אמדוקס.

התוצאות הכספיות יפיגו חששות

התחום השני הוא אוטומציה של כוח המכירות. האנליסטים סבורים כי התחרות היום, בעיקר בסקטור חברות הטלקום, תוביל להיווצרות טכניקות חדשות של שיווק ומכירות. "חברת נקסטל ואחרות כבר החלו להיכנס לתחום זה, ואם אמדוקס תרכוש חברה בתחום, היא תוכל להציע את השירותים גם לבסיס הלקוחות הקיים שלה", הם אומרים.

ברוברטסון סטיבנס מעדכנים שהמובילה בתחום (הנקרא SFA) כיום היא חברת Siebel (סימול SBEL), המחזיקה כיום 76% מהשוק ונסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 20 מיליארד דולר. האנליסטים אינם מציינים האם אמדוקס תשאף כלל להתחרות בתחום זה, שנראה כי התחרות בו תהיה קשה לנוכח השליטה של סייבל בשוק.

בין אם חששות המשקיעים מוצדקים ובין אם לא, ברוברטסון משוכנעים שהתוצאות הכספיות שתציג אמדוקס לרבעון השני של השנה (השלישי הפיסקלי עבור החברה) יפיגו את חששות המשקיעים. הם מסתמכים גם על צבר ההזמנות הגבוה איתו נכנסה החברה לחודש יוני - שמסתכם ב-1.3 מיליארד דולר - וחוזים כי החברה תפגוש את התחזיות להכנסות של 403.2 מיליון דולר ורווח של 32 סנט למניה (או 18.3 מיליון דולר), ואפילו תעקוף אותן.

אופטימיות זהירה לגבי הטווח הארוך

האנליסטים מוסיפים ואומרים כי גם אם צבר ההזמנות של אמדוקס יירד מעט בתקופה הקרובה, עדיין היא תוכל להתגאות בצפיות של יותר מ-70%, שתהווה אינדיקציה לדרישה הגבוהה שהיא חווה מלקוחותיה.

לגבי הטווח הרחוק, האנליסטים מגדירים עצמם כ"אופטימיים זהירים", והם מעריכים כי בשנת 2001 כולה (המסתיימת עבור החברה בספטמבר 2001) היא תדווח על הכנסות של 1.55 מיליארד דולר ועל רווח של לא פחות מ-69 מיליון דולר. אמדוקס נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 11.8 מיליארד דולר.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully