וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנית האמריקאית הליברטון הפרה את החוק ועשתה שימוש לא נאות בכספי הפנסיה של העובדים

סוכנויות הידיעות

11.11.2005 / 15:15

בין השאר, העבירה החברה עלויות של תוכניות פנסיה ותוכניות בונוסים של מנהלים לתוכניות הפנסיה של העובדים, כך עולה מחקירה פדרלית; החברה נדרשה לשלם יותר מ-8.6 מיליון דולר בגין האישומים



בחקירה פדרלית של קרנות הפנסיה של הקבלנית האמריקאית הליברטון התגלה כי החברה ביצעה 3 עבירות על החוק. בין השאר, העבירה החברה עלויות של תוכניות פנסיה ותוכניות בונוסים של מנהלים לתוכניות הפנסיה של העובדים.



ממסמכים של משרד העבודה עולה כי הליברטון נדרשה לשלם יותר מ-8.6 מיליון דולר בגין האישומים. שתיים מן העבירות בוצעו בתקופה בה כיהן דיק צ'ייני, כיום סגן נשיא ארה"ב, כמנכ"ל החברה. אולם העבירה השלישית, שהיתה הגדולה ביותר מבחינת היקפה הכספי, בוצעה לאחר פרישתו ב-2000.



בתגובה לממצאים אמרה הליברטון כי שיתפה פעולה מרצונה האישי עם משרד העבודה במטרה לזהות את הבעיות ולפתרן.



במסגרת העבירה הגדולה ביותר על החוק, הליברטון שמרה לעצמה מיליוני דולרים אותם היתה אמורה לחלק לבעלי קרנות הפנסיה. לאחר שעבירה זו נחשפה בחקירה, הליברטון שלחה את הכספים לאנשים שנפגעו מכך.



משרד העבודה פתח בחקירה נגד הליברטון בעקבות מאמר שפורסם ב"ניו יורק טיימס" על תלונות של מאות עובדי הליברטון לשעבר, אשר טענו כי החברה לא שילמה להם חלק מכספי הפנסיה.



זו איננה השערורייה הראשונה בה מעורבת הליברטון. מוקדם יותר החודש המליצה מועצת ביקורת החשבונות של האו"ם כי ארה"ב תחזיר לעיראק 208 מיליון דולר על עבודת קבלנות שביצעה חטיבת KBR של הליברטון במהלך השנתיים החולפות. הדו"ח קבע כי עבודות הקבלנות, שהתשלום עבורן בוצע באמצעות הכנסות ממכירת נפט עיראקי, נעשו תמורת מחירים מופרזים או באיכות ירודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully