וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטנים: נראה כי לא יהיה די בוויתורים של GE על מנת להשיג את אישור האיחוד האירופי למיזוג עם האניוול

סוכנויות הידיעות

28.6.2001 / 23:34

החלטת הנציבות האירופית בעניין חייבת להתקבל עד ה-12 ביולי, אחרת יאושר המיזוג באופן אוטומטי

מספר ימים לאחר שהוספד המיזוג בין ג'נרל אלקטריק (סימול GE) להאניוול, פורסם היום כי החברה מוכנה למכור 20% מחטיבת החכרת המטוסים שלה על מנת להביא לאישור המיזוג באיחוד האירופי. אלא שנראה כי לא יהיה די גם בהצעה זו כדי לזכות באישור האיחוד האירופי, טוענים מומחים לחוקי הגבלים עסקיים.

GE, כך מעריכים, מתכוונת למכור חלק מהחזקותיה בקפיטל אוויאיישן סרוויסס (Capital Aviation Services) או Gecas, המספקת שירותי החכרה של מטוסים, לחברת שירותים פיננסיים פרטית.

אדריאן בראון, מומחה לחוקי הגבלים עסקיים במשרד עו"ד הרברט סמית, אמר כי הוויתורים החדשים של GE אינם פשוטים וברורים דיים, מה גם שהוצעו באיחור רב, ולכן ספק אם יהיה די בהם מבחינת האיחוד האירופי.

החלטת הנציבות האירופית בעניין חייבת להתקבל עד ל-12 ביולי, אחרת יאושר המיזוג באופן אוטומטי.

GE הציעה 42 מיליארד דולר לרכישת האניוול, ועסקה זו כבר זכתה לאישור הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב. אך התנגדות הרגולטור באיחוד האירופי, עלולה להביא לפירוק העסקה. המהלך הנוכחי הגיע לאחר שצוות בדיקה מיוחד של הנציבות האירופית המליץ שלא לאשר את המיזוג עם האניוול במתכונתו הנוכחית.

בינתיים התנגדות הנציבות האירופית מעוררת לא מעט הדים במערכת הפוליטית של ארה"ב. שר האוצר, פול אוניל, ביקר בחריפות את התנגדות הנציבות האירופית למיזוג: "זה פשוט מרגיז, הם צריכים להפסיק עם זה, ואני מקווה שהם יעשו זאת במהרה", אמר אוניל. לדעה זו שותף עם הנשיא בוש שהתייחס לסוגייה בעת ביקורו באירופה.

"אפס סיכוי"

כבר בסוף השבוע העריך נשיא GE, ג'פרי אימלט, כי הסיכוי להשלמת המיזוג הוא "אפס", וציין כי אין בכוונתו להפעיל לחץ פוליטי על הנציבות האירופית, על מנת לאלצה לאשר את המיזוג.

"ג'נרל אלקטריק אינה מעוניינת להפוך את הסוגייה הזו לבעיה ביחסי ארה"ב ואירופה", אמר אימלט, וציין כי עמדות הצדדים כה רחוקות זו מזו, עד שממש מיותר להפוך את העניין לסוגייה פוליטית.

עם זאת, אימלט מסר כי החברה עדיין לא זנחה את הרעיון לרכוש את האניוול, הואיל ואין הם רוצים לנקוט בצעד חד צדדי מבלי להתייעץ קודם עם האניוול. המהלך לרכישת האניוול היה נכון, אך ביצוע העסקה לא יושג "בכל מחיר", סיכם אימלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully