וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ הבטיח לפרס אחריות על התחום המדיני אם יסכים להישאר במפלגה

מאיר חת

13.11.2005 / 7:15

פרס: בימים הקרובים אחליט על עתידי; פרץ הבהיר כי ברצונו לסכם את מועד הבחירות עוד השבוע; הבוקר יתחיל בגיבוש מטה בחירות; אנשי פרץ: יש סיכוי שיציע לאהוד ברק תפקיד במפלגה



יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, ח"כ עמיר פרץ, הבטיח לממלא ראש הממשלה, שמעון פרס, אחריות על הטיפול בכל הנושאים המדיניים אם זה יסכים להישאר במפלגה, ולהוביל אותה לצדו. ביום שישי נפגשו השניים לראשונה מאז ניצחון פרץ בפריימריס, ובמהלך הפגישה ביקש היו"ר הנבחר מפרס להישאר במפלגה והבטיח לשריין לו את המקום השני ברשימת העבודה לכנסת. בנוסף לכך, נפגש פרץ עם חברי סיעת העבודה וביקש: "תנו לי קרדיט לממש את תוכניותי כיו"ר העבודה, השנה הבאה תהיה שנת מהפך. אם אכשל ממילא אצטרך לתת את הדין".



פרץ קרא בסוף השבוע לראש הממשלה, אריאל שרון, לסכם עמו על מועד להקדמת הבחירות עד יום רביעי השבוע. פרץ הודיע שלא ימתין לפגישתו עם שרון, שנקבעה ליום חמישי, ויחל כבר בימים הקרובים במגעים לפיזור הכנסת.



בישיבת הסיעה ביום שישי הוחלט לקדם מהלך של יציאה מהממשלה כבר בתחילת דצמבר, והבוקר יגיע פרץ לבית מפלגת העבודה ויתחיל בסדרת פגישות לקראת גיבוש מטה בחירות. אף שהישיבה לא התקיימה בהרכב מלא (פרס, דליה איציק, שלום שמחון, קולט אביטל ומיכאל מלכיאור נעדרו) היא התאפיינה באווירה טובה. "מאוד הופתעתי מהפרגון. זה היה מעל למצופה. אני מלא הערכה לדרך שבה הביעו החברים תמיכה בי", אמר פרץ לאחר הישיבה.



לפני הפגישה בין פרץ ופרס הורגשה האווירה המתוחה ביניהם. פרס אמר שלא החליט עדיין על המשך דרכו הפוליטית ושייקח לעצמו פסק זמן של כמה ימים "כדי לחשוב" היכן יוכל לתרום באופן הטוב ביותר. "עבדתי די קשה, אין בלבי מרירות. אני לא איש מריר", הוא אמר. "כולם צריכים לעבוד יחד. צריך להסתכל על העתיד ובעתיד צריך לעבוד ביחד. אף אחד לא צריך להיות מוחרם ואף אחד לא צריך להחרים".



פרץ חזר ואמר שהוא צריך את פרס לצדו: "נעשה כל דבר, אם צריך נארגן הפגנות המוניות ליד ביתו". השניים ייפגשו שוב ביום ראשון הבא. בסוף השבוע קיבל פרס פניות רבות מחברי מפלגה בבקשה להמשיך בפעילותו הפוליטית בעבודה, ולהיענות לבקשת פרץ להוביל אתו את המפלגה. פרס, מצדו, ביקש מפרץ שלא ינטור טינה לחברי הכנסת שתמכו בו בפריימריס.



היום ייפגש פרץ עם בנימין בן אליעזר, ועד סוף השבוע בכוונתו להיפגש עם יתר חברי סיעת העבודה. בפגישותיו מבקש פרץ לבסס את מנהיגותו במפלגה כבר בימים הקרובים, לאחד סביבו את חברי הסיעה ולהפיג את המתחים והחששות הפנימיים כלפיו. אנשי פרץ אמרו שאלה הם ימים מכריעים מבחינתו בביסוס המנהיגות, ושבכוונתו להיפגש גם עם יריבו אהוד ברק ולהציע לו שיתוף פעולה, "אך אין סיכוי שברק יקבל אחריות על נושאים כלכליים וחברתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully