וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק הסולידי גרר את הבורסה לירידה של 2%

טל לוי

13.11.2005 / 17:15

מניית אקסלנס איבדה 7.6%. לאומי ירדה 2.9%. ירידות במניות חברות הביטוח: כלל ביטוח איבדה 2.9% והראל איבדה 4.5%

יום מסחר שהחל בירידות קלות הלך וקיבל תנופה כלפי מטה. מדד המעו"ף סיים בירידה של 2% לרמה של 748.22 נקודות ומדד ת"א 100 סיים בירידה של 1.9% לרמה של 758.33 נקודות. התל טק 15 איבד 1.8%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-950 מיליון שקל.

ירידה חדה במיוחד נרשמה היום בשוק הסולידי, כאשר איגרות החוב הצמודות מסוג גליל איבדו עד 0.9% ואיגרות החוב שחר ירדו עד 0.7%. "פדיונות ערים בקרנות הנאמנות בתגובה לבחירתו של עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה גוררות את השוק למטה", אמר פעיל בשוק המוסדי זמן קצר לפני סגירת המסחר. "הבורסה המקומית, שפתחה דווקא בפערים חיוביים מול וול סטריט, נחלשת בעקבות הירידה באיגרות החוב, שנגרמת בשל שיתופו של עמיר פרץ בהחלטות הממשלה העתידיות ופרמיית הסיכון שהשוק צריך לגלם לאחר הבחירה".

גם המתיחות הגוברת בין היו"ר הנבחר של העבודה - עמיר פרץ, לבין ראש הממשלה אריאל שרון, תורמת לאפשרות שהבחירות יוקדמו ולעליית אי הוודאות בשוק ההון. אירועים נוספים בשוק ההון הם הטלטלה שעובר שוק ניהול הכסף לאחרונה, אשר עובר בימים אלה לשליטת חברות הביטוח, שתופסות את מקומם המסורתי של הבנקים.

טבע, שפתחה בפער חיובי של 3.4%, סיימה בעלייה של 3.3% לאחר שריכזה את המחזור הגבוה בבורסה - 136 מיליון שקל. עם תום המסחר, היתה טבע המניה יחידה במסגרת מדד המעו"ף שנצבעה בירוק.

מניית לאומי סיימה בירידה של 2.9%. המדינה תמכור מחר 10% ממניות הבנק והבוקר פורסם ב-TheMarker כי אי.די.בי צפויה לרכוש 4% מהבנק. עובדי הבנק גרמו היום לשיבושים בסניפים על רקע סכסוך בין העובדים להנהלה בנושא הפיצוי לו יזכו העובדים לאחר ההפרטה.

חברת הביטוח הפניקס השיגה היום את השליטה המשותפת בבית ההשקעות אקסלנס, לאחר שרכשה 41% מהחברה - מבנק מזרחי ומהמייסדים. בנק המזרחי מכר היום 25% ממניות בית ההשקעות אקסלנס (הנשלט במקביל על ידי רוני בירם וגיל דויטש) לחברת הביטוח הפניקס. העסקה תתבצע לפי שווי חברה של 775 מיליון שקל - נמוך משמעותית משווי השוק הנוכחי של אקסלנס, שעומד כיום על 862 מיליון שקל. כך, יקבל הבנק כ-193 מיליון שקל עבור מניותיו באקסלנס, ששוות נכון להיום 215 מיליון שקל.

עסקה נוספת הקשורה לבית ההשקעות היא מכירת קופות הגמל של המזרחי לאקסלנס תמורת 405 מיליון שקל. סך הנכסים של קופות מזרחי-טפחות נאמד בכ-11 מיליארד שקל, אולם בניכוי קופות הגמל של עובדי הבנק, אשר אינן נושאות דמי ניהול משמעותיים, מדובר בנכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל. בעקבות המכירה צפוי בנק המזרחי לרשום רווח הון של 340 מיליון שקל.

הפניקס 1 איבדה 3.3%, המזרחי איבדה 3.1% ואילו מניית אקסלנס סיימה בצניחה של 7.6%. חולשה בקרב כל חברות הביטוח הגדולות: הראל סיימה בירידה של 4.5%, כלל ביטוח איבדה 2.9% ומגדל, שרכשה את חברת הקרנות דיקלה של הבינלאומי, איבדה 2.9%.

אורמת, המייצרת חשמל בשיטה הגיאותרמית, נסחרה במהלך היום בעלייה של יותר מ-2% אולם נכנעה לבסוף למגמה הכללית וסיימה בירידה של 0.5%. החברה דיווחה ביום שישי האחרון כי הכנסותיה גדלו ב-11% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-75.7 מיליון דולר. הרווח התפעולי של אורמת גדל ב-17% ל-28.5 מיליון דולר ובשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 13.1 מיליון דולר לעומת 11.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

גזית גלוב ירדה 1.9% לאחר שהודיעה היום כי תיכנס לתחום מבני המשרדים הרפואיים. החברה תשלם 88 מיליון דולר (412 מיליון שקל) תמורת בית רופאים הכולל חניון רב קומתי בתוך קמפוס בית חולים במדינת ניו ג'רזי שבארה"ב. מדובר במבנה בן 24 אלף מ"ר להשכרה וכ-1,700 מקומות חניה מקורים. גזית תחזיק בזכויות החכירה עד שנת 2041. גזית גלוב תממן 30% מעלות הרכישה ממקורותיה העצמיים והיתרה תמומן באמצעות הסבת ההלוואה הקיימת על המבנה מהמוכר לגזית. הדירקטוריון של גזית אף אישר מסגרת ראשונית בסך של כ-300 מיליון דולר להשקעות נוספות בתחום.

חברת הנדל"ן המניב מבני תעשייה, שבשליטת אליעזר פישמן, הגיבה בירידה של 3.7% לאחר שהודיעה היום כי חתמה על עסקה לרכישת 90% ממניות מספר נכסים הממוקמים בשדה התעופה של ציריך, שווייץ. מדובר בנכסים בשטח כולל של 13 אלף מ"ר, הכוללים מבנה משרדים ומרכז עסקים המספקים שירותי תעופה למטוסים פרטיים. תמורת הנכסים תשלם מבני תעשייה כ-28 מיליון פרנק שווייצי, כשדמי השכירות בגינם עומדים על כ-2.2 מיליון פרנק. החברה האם של מבני תעשייה, כלכלית ירושלים, ירדה 3.6%.

חברת אל.איי.אם.אס, המייצרת ומשווקת תוכנה לניהול מידע, ירדה 2.4% לאחר שהחברה הודיעה היום כי רכשה את המפיצה הקנדית של מוצריה תמורת 1.5 מיליון דולר. החברה הנרכשת היא כאמור המפיצה של מוצרי אל.אי.אם.אס בקנדה ומשמשת קבלנית משנה של החברה לביצוע שירותי הטמעה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully