וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאנצלרית הנכנסת בגרמניה מתכוונת להגדיל את הוצאות הממשל ב-2006 בטרם תתחיל לצמצם את הגירעון

סוכנויות הידיעות

13.11.2005 / 9:41

מרקל מעונינת לחזק את הכלכלה בגרמניה בטרם תגדיל את המע"ם ב-3% ב-2007 ותגדיל את שיעור המס על מדרגת המס הגבוהה; ב-2006 יושקעו 25 מיליארד יורו בעידוד הצמיחה לפי תוכניתה



הקאנצלרית הנכנסת של גרמניה, אנגלה מרקל, מתכוונת לעודד את הצריכה הפרטית בשנה הבאה כהכנה להעלאת המסים ב-2007. מרקל התחייבה להחזיר את הגירעון התקציבי של גרמניה לטווח המותר על ידי חוקי האיחוד האירופי, ותזדקק להעלאת מסים כלשהי על מנת להגדיל את הכנסות הממשל. אך, על רקע הכלכלה המדשדשת של גרמניה, בטרם תוכל להעלות מסים תצטרך לחזק את הצמיחה ולבסס את הכלכלה.



על מנת להאיץ את הצמיחה הכלכלית, מרקל מציעה תוכנית בת 4 שנים בתקציב של 25 מיליארד יורו (29 מיליארד דולר). התוכנית כוללת הרחבת הקלות המס על חברות קטנות, עידוד פרויקטים לשיקום מבנים ומימון של פרויקטים תשתיתיים. מרקל מקווה, כי עד 2007 הכלכלה כבר תהיה חזקה דיה על מנת להתמודד עם העלאה של 3% במע"ם ל-19%.



על התוכנית לקבל את אישור הקואליציה, המורכבת ממפלגת הנוצרים-דמוקרטים של מרקל ומהסוציאל דמוקרטים בהנהגת פרנץ מונטפרינק (SPD). המפלגות צפויות לאשר את התוכנית ביום שני, ה-14 בנובמבר - תנאי הכרחי לאישור מינויה של מרקל לנעלי הקאנצלר.



שיעור האבטלה בגרמניה קרוב לרמות השיא שנרשמו לאחר מלחמת העולם השנייה - 11.6%. הצמיחה הכלכלית בגרמניה איטית ביותר - פחות מ-1% בשלוש מארבע השנים האחרונות. הגירעון בתקציב גרמניה צפוי להיות כ-4% מהתמ"ג ב-2005 - לעומת מגבלת האיחוד האירופי ל-3% מהתמ"ג. גרמניה צפויה לחרוג ממגבלת התקציב של האיחוד זו השנה הרביעית ברציפות, והנציבות האירופית כבר איימה עליה בעבר בהטלת סנקציות.



מרקל מתכוונת לאפשר לחוב הממשלתי לצמוח ל-42 מיליארד יורו ב-2006, על מנת להגדיל את ההשקעות ולעודד את הצמיחה. לאחר התייצבות הכלכלה, מתכוונת הממשלה לנסות להתגבר על הגירעונות. מרקל מתכננת צמצום סובסידיות לרוכשי בתים, החלת הפרשות לביטוח לאומי גם על תוספות שכר בגין שעות נוספות, וצמצום הקלות המס על עובדים שגרים רחוק ונאלצים לנסוע לעבודה. מרקל גם מתכוונת להגדיל את מס ההכנסה על מדרגת המס הגבוהה מ-42% ל-45%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully