וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אלרואי לא עוצר: רוכש 37% ממניות קו מנחה תמורת 24 מיליון שקל

TheMarker

13.11.2005 / 10:23

השלמת העסקה מותנית בקבלת אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים; בשנה האחרונה רכש אלרואי את מנדלסון, ישאל רשת הדראגסטור ניו-פארם



רוני אלרואי, חתנו של איש העסקים יצחק תשובה, לא עוצר. בסוף השבוע סיכם אלרואי על רכישת 37% ממניות חברת נתוני הבורסה הנמצאת בשליטה משותפת של משפחת בגס ו.



אלרואי ירכוש את מניות אי.די.בי בחברה תמורת 24 מיליון שקל באמצעות חברת קמ"ן (לשעבר מנדלסון), שאותה רכש לפני שנה. השלמת העסקה מותנית בקבלת אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים. אי.די.בי פיתוח תיהנה ברבעון השלישי של 2005 מרווח הון של 12 מיליון שקל מהעסקה, המהווה ביטול הפרשה להפסד שנרשמה בספרים בעבר.



העסקה משקפת מחיר של 6.4 שקלים למניית קו-מנחה הנסחרת כיום במחיר של 6.15 שקלים. קו-מנחה הנסחרת בתל אביב לפי שווי של 58 מיליון שקל, נשענת על בסיס הון של 35 מיליון שקל. החברה סיימה את המחצית הראשונה של 2005 עם הכנסות של 16.5 מיליון שקל ורווח נקי של כ-3 מיליון שקל. זאת, בהשוואה להכנסות של 14.6 מיליון שקל ורווח נקי של 2.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לחברה אין חובות לבנקים, והיא ניהנת מקופת מזומנים בגובה 33 מיליון שקל.



קו-מנחה עוסקת בעיקר באספקת נתונים שוטפים מהמסחר בבורסה, הן באמצעות מערכת המסחר שפיתחה (כוכב) והן באמצעות אתר האינטרנט שלה. בתחילת החודש, איבדה החברה זיכיון להפצת מידע ממאגר רשם החברות בשל החלטת משרד המשפטים לבצע את ניפוק המידע באמצעות אתר האינטרנט שלו. החלטה זו עתידה לגרוע כ-800 אלף שקל מהכנסות החברה, שמרביתם רווחים.



אלרואי ייכנס למעשה לנעלי אי.די.בי בקו-מנחה: הוא יוכל למנות עד שלושה דירקטורים לדירקטוריון החברה, בדומה לזכותה של משפחת בגס, המחזיקה כיום ב-46% ממניות קו-מנחה. בשנה האחרונה, הספיק אלרואי לדווח על מספר רב של עסקות. הוא רכש את מנדלסון ושינה את שמה לקמ"ן. מאוחר יותר, רכש באמצעותה גם את חברת ההשקעות הבורסאית , ואת רשת הדראגסטור ניו-פארם מידי משפחת בורוביץ'.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully