וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע פורש מהכנסת; ימונה לראש הוועדה הקרואה בירוחם

ניר חסון

13.11.2005 / 13:08

מצנע יחליף את ראש המועצה הנבחר ברוך אלמקייס, שהודח מתפקידו בשבוע שעבר בשל התנהלות לא תקינה; מצנע פנה מיוזמתו לשר הפנים בבקשה להחליף את אלמקייס והשר נענה לבקשתו



מאת ניר חסון, ראלי סער ושירות "הארץ"



ח"כ עמרם מצנע פורש מהכנסת וימונה להיות ראש הוועדה הקרואה של ירוחם במקום ראש המועצה הנבחר, ברוך אלמקייס, שהודח מתפקידו בשבוע שעבר. מצנע פנה מיוזמתו לשר הפנים, אופיר פז-פינס, בבקשה להחליף את אלמקייס ושר הפנים נענה לבקשתו. מצנע יכהן כראש ועדה קרואה לפחות למשך שנה ואחרי זה יוחלט אם לערוך בחירות.



ב-1993 נבחר מצנע לראש העיר חיפה כשניצח את ראש העיר מטעם מפלגת העבודה, אריה גוראל, וכיהן בתפקיד כתשע שנים. ב-2002 ניצח מצנע בפריימריס לראשות העבודה את היו"ר אז, ח"כ בנימין בן אליעזר ואת ח"כ חיים רמון, ואולם בבחירות הכלליות שנערכו בינואר 2003, נחלה המפלגה בראשותו מפלה קשה וזכתה ב-19 מנדטים. לאחר כמה חודשים החליט מצנע לפרוש מראשות המפלגה.



פינס, החליט להדיח את אלמקייס לאחר שלפני יותר מחודש התפזרה המועצה בעקבות כישלונו להעביר את תקציב 2005. כתוצאה מהתנהלותו של אלמקייס מתנהלת מועצת ירוחם מזה כשנה בלא תקציב מאושר. בנוסף, ועדת בדיקה של משרד הפנים קבעה כי יש להדיח את אלמקייס בשל התנהלות לא תקינה. בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה נגד אלמקייס בחשד לניהול בלתי תקין. גם ב-91' הדיח שר הפנים אז, אריה דרעי, את אלמקייס מראשות מועצת ירוחם בשל ועדת בדיקה של משרד הפנים שקבעה שהוא ניהל את המועצה באופן לא תקין.



פינס אמר כי היתה זו אחת ההחלטות הקשות שקיבל בתפקידו, אך הוא לא יכל להתעלם מהחלטת ועדת הבדיקה, גורמי המקצוע הבכירים במשרד וקביעתו של בג"ץ לפי כחודשיים שאלמקייס ניהל את ההצבעה על התקציב באורח בלתי דמוקרטי. "לא היה מנוס מפיטורי אלמקייס לנוכח העובדה שהרשות המקומית אינה מתפקדת באורח כרוני ולאלמקייס יש חלק לא מבוטל באי-אישור התקציב", אמר פינס.



באחרונה האשימו תושבי ירוחם את פינס כי הוא מגן על אלמקייס משיקולים מפלגתיים - שכן שניהם משתייכים למפלגת העבודה. פינס אמר אתמול כי "אלמקייס הוא חברי לדרך ולמפלגה, אך לנגד עיני עמדו תושבי ירוחם והרצון להביא לעצירת הידרדרותה של העיר". שר הפנים המליץ בפני אנשי המקצוע במשרד על חמישה מועמדים - ראשי רשויות מקומיות בעברם - לתפקיד ראש מועצת ירוחם, וההחלטה על המינוי תתקבל עד סוף השבוע.



בתוך כך, בשבוע האחרון נפתחה ביחידה הארצית לחקירות הונאה חקירה נגד אלמקייס בחשד לניהול בלתי תקין. אתמול נחקר בעניין במשך שעות ארוכות גזבר ומזכיר המועצה, מאיר זלצר. עובדי מועצה אחרים זומנו גם הם למתן עדות.



אלמקייס ניסה לפני שמונה חודשים לפטר את זלצר לאחר ריב שהתגלה ביניהם. לטענת זלצר, הרקע לריב היה סירובו לבצע פעולות בלתי חוקיות שאלמקייס דרש ממנו. זלצר טען עוד שאלמקייס איים עליו ואף תקף אותו לאחר שסירב, לדבריו, לשמש חותמת גומי. בין היתר האשים זלצר כי המועצה מוציאה כספים שלא כדין ותוך רישומים כוזבים; עובדים וספקים מועסקים שלא כחוק; משכורות שולמו לעובדים שלא עבדו; וכי אלמקייס ביקש להעביר כספי תמיכות למוסדות שונים למרות הגירעון הגדול בתקציב.



בחודשים האחרונים שותקה כמעט לחלוטין המועצה בירוחם ועובדיה שובתים מדי פעם בשל אי קבלת שכר. שלשום פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן. תושבי ירוחם הקימו ועד פעולה להדחת אלמקייס, והם כנראה, שהגישו את התלונות למשטרה. אמש לא ניתן היה להשיג את תגובת אלמקייס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully