וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנפלאות הכלכלה: פולאר תקשורת מוכרת 67% ממקסימדיה תמורת 4 מיליון דולר אולם ברווח של 20 מיליון שקל

טל לוי

13.11.2005 / 13:35

פולאר תקשורת תרשום רווח הון של 20 מיליון שקל - גבוה משווי העסקה כולה - מאחר שמקסימדיה רשומה בספרי פולאר תקשורת בערך שלילי של 7 מיליון שקל לאחר שצברה הפסדים



חברת מקבוצת שרם-פודים-קלנר הודיעה היום כי מכרה 67% מחברת פרסום החוצות מקסימדיה לחברת ניוז קורפוריישן שבשליטת איש העסקים רופרט מרדוק תמורת 4 מיליון דולר.



פרט מעניין המופיע בהודעה הוא, כי למרות שמדובר ב-4 מיליון דולר (השקולים לכ-18.8 מיליון שקל), תפיק פולאר תקשורת רווח הון של 20 מיליון שקל. מקור ההפרש הוא בכך שמקסימדיה רשומה בספרי פולאר תקשורת בערך שלילי של 7 מיליון שקל וזאת מפאת ההפסדים שצברה.



עם זאת, העסקה אינה כוללת את בית הדפוס של מקסימדיה המוחזק בידי ברק הדפסות (בבעלות מלאה של מקסימדיה) המספק הדפסה בפורמט רחב.



לניוז קורפוריישן אופציה לרכוש את יתרת 33% הנותרים במקסימדיה תמורת 1.5 מיליון דולר תוך שנתיים. לחלופין, יכולה ניוז לרכוש את האחוזים הנותרים במקסימדיה בתום 5 שנים ממועד חתימת העסקה תמורת תשלום הנגזר מ-6 פעמים ה-Ebitda של מקסימדיה (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) אולם בתנאי שהסכום יהיה בין 6-1.5 מיליון דולר בלבד.



לניוז קורפוריישיין, שבשליטת רופרט מרדוק, נכסים בהיקף של 55 מיליארד דולר והכנסות של כ-24 מיליארד דולר, עפ"י דוחות יוני 2005. החברה פועלת בתחומי המדיה והבידור הבינלאומיים במספר תחומים כמו תעשיית הסרטים, הטלוויזיה, שידורי כבלים ולוויין וכן בתחום העיתונות הכתובה. החברה פעילה בארה"ב, באירופה המערבית, אוסטרליה ואסיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully