וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני צרכנים ולשכת עורכי הדין של צרפת תומכים בביטול החוק האוסר הגשת תביעות ייצוגית

אינטרנשיונל הרלד טריביון

13.11.2005 / 14:08

משרד האוצר משרד המשפטים והתאחדות התעשיינים של צרפת מתנגדים וטוענים כי הדבר יפגע במגזר העסקי; קבוצה של עורכי דין מפאריס מציעה את שירותיה בהגשת תביעות ייצוגיות באמצעות אתר אינטרנט



האם תביעות ייצוגיות עשויות להפוך לענף היצוא האמריקאי הגדול הבא לצרפת? החוק בצרפת אינו מתיר כיום הגשת תביעות ייצוגיות, אולם קבוצה של עורכי דין מפאריס מציעה לציבור את שירותיה בהגשת תביעות ייצוגיות באמצעות אתר האינטרנט classaction.fr. התביעה הראשונה תוגש ככל הנראה בעקבות פסיקת בית משפט לערעורים בפאריס נגד אולפני הקולנוע יוניברסל בגין ייצור תקליטורי DVD מוגני העתקה.



ז'אן-מארק גולדנאדל, מקים האתר, אמר כי עד כה נאספו יותר מ-700 אנשים המעונינים להצטרף לתביעה נגד יוניברסל פיקצ'רס, וורנר ברדרס, קולומביה-טרייסטאר ויצרניות DVD נוספות. האתר העריך כי כל אדם שיצטרף לתביעה צפוי לזכות בפיצויים בסכום של עד 1,000 יורו (1,170 דולר).



הויכוח בצרפת סביב האפשרות להגשת תביעות ייצוגיות התעורר ב-1 בינואר, כאשר נשיא צרפת, ז'אק שיראק, קרא לקידום חקיקה שתרחיב את האפשרות להגשת "תביעות משפטיות קולקטיביות". כוח משימה שהוקם כדי לבחון את הסוגיה צפוי להגיש את מסקנותיו החודש.



משרד האוצר ומשרד המשפטים בצרפת מתנגדים לאפשר הגשת תביעות ייצוגיות במדינה, וכך גם לשכתו של ראש הממשלה דומיניק דה וילפן, והתאחדות התעשיינים הצרפתית - מדף (Medef). מתנגדי המהלך חוששים כי התרחבות התופעה של תביעות ייצוגיות עלולה לפגוע בעסקים, במיוחד במגזר הפיננסים.



קריאתו של שיראק להתיר תביעות ייצוגיות זכתה לגיבוי של ארגוני צרכנים ולשכת עורכי הדין של צרפת.



במקביל, קבוצת עורכי דין פתחה בחודש מאי בהליכים משפטיים נגד האתר, מספר שבועות לאחר הקמתו, על בסיס הטיעון הטכני כי האתר מציע שירותים משפטיים שאינם מותרים על פי חוק. classaction.fr זכה במשפט בחודש יוני, אולם בית המשפט הורה לאתר להסיר כל פרסומת או מודעות מסחריות המופיעות בו.



אולם כעת ניצב classaction.fr בפני תביעה חדשה, והפעם עומד מאחוריה ארגון הצרכנים UFC-Que Choiser, אשר דווקא תומך במתן אפשרות להגשת תביעות ייצוגיות בצרפת. לדברי הארגון האתר מגייס לקוחות בניגוד לחוק ואינו מעניק להם די השפעה על החלטות הנוגעות להסדרים מחוץ לבית המשפט.



תביעות ייצוגיות אינן מותרות על פי חוק גם באיטליה, אולם המחוקקים באיטליה בוחנים הצעת חוק לביצוע רפורמה בתחום אשר תגדיל את כוחם של הצרכנים בהגשת תביעות מסוג זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully