וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: מאסר למפירי זכויות יוצרים בארה"ב

סוכנויות הידיעות

13.11.2005 / 16:27

התובע הכללי יעלה בפני הקונגרס הצעה לפיה מעתיקי מדיה יהיו צפויים לקנסות כבדים, החרמות ואף עונשי מאסר



התובע הכללי של ארה"ב, אלברטו גונזלס, הציע הצעת חוק לפיה אנשים שיעתיקו או אפילו ינסו להעתיק מוסיקה, סרטים או תוכנות באופן בלתי חוקי יהיו צפויים לעונשי מאסר בפועל. ההצעה, שטרם הוצגה לקונגרס האמריקאי, מציעה החמרה של הענישה למפירי זכויות יוצרים.



"התקדמויות טכנולוגית מהירות הקלו את ההעתקה וההפצה של סחורות מזויפות וחומרים פיראטיים באופן שלא היה כמותו בהיסטוריה", אמר גונזלס בועידת ?Stopping the Fakes? (עוצרים את המזויפים) של לשכת המסחר האמריקאית. "אנחנו חייבים להתקדם במקביל לטכנולוגיות המודרניות אם אנו רוצים להתמודד עם התחום הצומח הזה של פעילות פלילית".



לו יאושר החוק, שייקרא The Intellectual Property Protection Act of 2005, יתאפשר גם לעקל ציוד שמשמש להעתקות בלתי חוקיות. בנוסף, החוק מגדיל את הפיצויים שמפירי הזכויות ייאלצו לשלם לבעליהן. לדברי גונזלס, העונשים החמורים ביותר צפויים לעבריינים מועדים.



גונזלס הסביר בוועידה כי הם אינם מתעלמים מהפן הגלובלי של התופעה. "אנו מציעים להבהיר כי יצוא של סחורות פיראטיות שווה ליבוא שלהן... ו(מבצעי המעשים) צפויים לעונש מתאים". גונזלס סיפר כי הוא מתכנן לצאת לסין בשבוע הבא לקדם את המאמץ ללחימה בהפרת הזכויות. שם ייפגש עם אנשי רשויות שמירת החוק וידרוש מהם להגביר את האכיפה בנושא. "על כל חברה בכלכלה העולמית מוטלת האחריות למנוע ממוצרים מזויפים להגיע לשוק העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully