וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות בחירת פרץ: שרון דוחה את אישור התקציב עד לגיבוש התוכנית למלחמה בעוני

צבי זרחיה

13.11.2005 / 23:52

לממשלה ייוותר רק כחודש לאישור התקציב בשלוש קריאות, בטרם תעבור המדינה לתקציב זמני; התוכנית תכלול מס הכנסה שלילי והגדלת קצבאות לקשישים ולחד הוריות



ראש הממשלה, אריאל שרון, ויו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער, סיכמו היום כי הצעת התקציב המדינה ל2006- תועלה להצבעה רק לאחר שיושלם גיבושה של התוכנית לצמצום ממדי העוני. בעקבות בחירתו של עמיר פרץ לראשות העבודה, איומה של העבודה לפרוש מהקואליציה והעדר רוב לתקציב, לא יועלה לפי שעה התקציב להצבעה בקריאה ראשונה. עקב כך תתבקש לכנסת לאשר בקריאה ראשונה את התקציב ואת החוק ההסדרים במשק בסוף נובמבר או תחילת דצמבר, מה שיותיר לממשלה כחודש בלבד לאישורו. אם לא תאשר הממשלה את התקציב עד סוף דצמבר, תפעל המדינה בתקציב חודשי זמני, ולכל משרד יוקצו בכל חודש 1/12 מתקציבו השנתי ב-2005.



רק 45 ח"כים מהליכוד ומיהדות התורה תומכים כעת בתקציב, ואילו מפלגת העבודה, הצפויה לפרוש בקרוב מהקואליציה ומהממשלה, מתנגדת לו. יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער (ליכוד), החל בסוף השבוע לפעול לגיוס רוב בעד התקציב באמצעות תמיכתן של סיעות ש"ס, המפד"ל, ציונות דתית, והח"כים דוד טל, יוסי פריצקי ומיכאל נודלמן.



בליכוד מקווים כי הגשת התוכנית לצמצום ממדי העוני תסייע להשגת רוב בעד התקציב. התוכנית צפויה לכלול ככל הנראה הנהגת מס הכנסה שלילי, הגדלת קצבאות לקשישים ולחד הוריות, ועוד. עלותה נאמדת בכ-2 מיליארד שקלים. בליכוד אומרים כי התוכנית תהווה תשובה להתקפותיו של היו"ר החדש של העבודה, ח"כ עמיר פרץ, נגד המדיניות החברתית של הממשלה.



פרץ אמר היום ל"קול ישראל", כי העבודה אינה מתכוונת לתמוך בתקציב, למרות התוכנית למלחמה בעוני. לדבריו, עד מארס תפעל המדינה בתקציב זמני, ובבחירות במארס יוכרע איזו תוכנית למלחמה בעוני תמומש: זו של אולמרט, או זו של מפלגת העבודה. פרץ לעג ל"רובין-הוד החדש אולמרט", ואמר כי גם העניים אינם מאמינים שאולמרט יפתור את בעיותיהם בשלושה חודשים.



במשרד האוצר מקווים לסיים עד לסוף נובמבר 2005 את גיבושה של התוכנית. על הכנת התוכנית מופקד מנכ"ל האוצר, ד"ר יוסי בכר, וכמה צוותים באוצר כבר עוסקים בהכנתה.התוכנית תוגש לשר האוצר אהוד אולמרט ולשרון, ולאחר מכן לממשלה. הממשלה צפויה להגישה לכנסת כהצעת חוק ממשלתית שתצורף להצעת התקציב.



בתחילה התכוון שרון להביא את התקציב לאישור בקריאה ראשונה לפני הגשת התוכנית למלחמה בעוני, ואילו אולמרט הצהיר לאחר בחירת פרץ כי הדבר לא יגרום לו להימנע מהבאת התקציב לאישור הכנסת. בלא אישורו של התקציב בקריאה השנייה והשלישית לא תוכל הממשלה להפעיל את צעדי התוכנית. זאת, משום שאי אישור התקציב עד ל31- בדצמבר 2005 יגרום לכך שהחל מה1- בינואר 2006 תתנהל המדינה לפי תקציב חודשי המבוסס על תקציב 2005 בתוספת עליית המדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully