וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במפלגת העבודה שוקלים התפטרות מן הממשלה כבר השבוע

מזל מועלם

14.11.2005 / 19:50

לדברי שרים במפלגה, אם יוחלט לתמוך בפיזור הכנסת, לא ימתינו לפיטוריהם; מחריף העימות בין פרץ לשרון - מקורבי רה"מ טוענים כי יו"ר העבודה נוהג בילדותיות; אנשי פרץ: תרגילים פוליטיים של שרון





העימות בין פרץ לשרון החריף אתמול, לאחר שפרץ שב ודרש משרון לפגוש אותו לפני ההצבעה ביום רביעי. זאת, כיוון שהוא מעוניין להגיע בהקדם למועד מוסכם להקדמת הבחירות והדבר חייב להיות עד יום רביעי. ואולם, שרון התחמק מפרץ ובמקום לקבוע אתו פגישה בתחילת השבוע, נקבעה לו פגישה ליום חמישי. פרץ אמר אתמול: "ככל שאני אדע יותר פרטים, כך מפלגת העבודה תוכל לקיים דיון יותר ענייני ולכן הפגישה חשובה".



בלשכת שרון הבהירו שהם מופתעים מהתנהגותו של פרץ. "אף אחד לא מתכוון לעשות לו תרגילים, בטח לא ראש הממשלה והדבר הועבר אליו במסרים. אך הוא מסרב לרדת מהעץ", אמרו בכירים בלשכה".



מקורבי שרון תקפו את פרץ על כך שהוא נוהג בילדותיות ושהמלחמה שלו נועדה לצרכים פנים מפלגתיים כדי לבסס את הנהגתו בתוך המפלגה, וזו הסיבה שהוא עושה טעויות. "פרץ באופן ילדותי לא הסכים לשוחח עם מזכיר הממשלה ודרש לדבר רק עם ראש הממשלה. זו באמת התנהגות תמוהה", אמרו. בתגובה אמרו אנשי פרץ שברור שראש הממשלה נוקט בצעדים עם ניחוח של תרגילים פוליטיים כדי למנוע מהעבודה להצביע על הקדמת הבחירות.



בינתיים, גוברת בליכוד הדריכות לקראת החלטתו של שרון אם לפרוש מהמפלגה. אף שבימים האחרונים, מאז בחירתו של פרץ, גוברות ההערכות ששרון יתמודד בתוך הליכוד, עדיין האפשרות קיימת. ההערכה היא שאם המערכת הפוליטית תיכנס לסיחרור ביום רביעי הקרוב, ייאלץ שרון להאיץ את קבלת ההחלטות. בסביבת שרון אמרו אתמול: "שרון לא רצה להקדים את הבחירות. אם מפלגת העבודה מעוניינת בכך, לא נמנע זאת ממנה. ראש הממשלה חושב שממשלת האחדות צריכה להימשך".



גדעון אלון מוסיף: יוזמי הצעות החוק להקדמת הבחירות הודיעו שיעלו את הצעותיהם להצבעה רק אם העבודה תחליט לתמוך באישורן. זאת, כיוון שללא תמיכת סיעת העבודה אין לאופוזיציה סיכוי לגייס רוב בהצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully