וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: לאומי עלתה ב-2.8%

טל לוי

14.11.2005 / 17:10

התאוששות בשוק הסולידי. כי"ל הוסיפה 2.5% בתגובה להמלצה ממריל לינץ'. וואלה! עלתה בעוד 2.4%


מסחר שקט ויציב איפיין היום את בורסת ת"א במרבית שעות המסחר והמדדים המובילים רשמו שינויים קלים בלבד לאורך היום וזאת לאחר ירידות של 2% במדדים המובילים אתמול וצניחה של כ-1% במחירי איגרות החוב. רק לקראת תום המסחר החלו עליות השערים: מדד המעו"ף סיים בעלייה של 0.9% לרמה של 754.72 נקודות ומדד ת"א 100 סיים בעלייה של 0.6% לרמה של 762.83 נקודות. התל טק הוסיף 0.7%. מחזורי המסחר היו גבוהים והסתכמו בכמיליארד שקל.

התאוששות יחסית ניכרה גם בשוק הסולידי, שאיבד אתמול כמעט 1%. איגרות החוב מסוג שחר הוסיפו עד 0.2% ואילו איגרות החוב הצמודות מסוג גליל הוסיפו עד 0.1%.

המסחר בבורסה מתנהל בימים אלה על רקע המתיחות בין היו"ר הנבחר של מפלגת העבודה, עמיר פרץ, לבין ראש הממשלה אריאל שרון, ועל רקע המהפכה המתחוללת בשוק ניהול הכסף, שעובר לשליטת חברות הביטוח.

"העליות האחרונות בבורסה יתקשו להחזיק מעמד בחודש הקרוב, עד שרמת אי הוודאות סביב הנושאים הפוליטיים תרד", אומר מנכ"ל קרנות הנאמנות U בנק, אורי פישמן. "השוק בישראל הוא בפירוש לא בועה, אולם יש כרגע הצטברות של תנאי אי ודאות".

פישמן מציין כי הירידות באפיק הסולידי (אג"ח) מרמזות על ירידה באמון בכלכלה המקומית וכי הערכות מדברות על כך שישנה הקטנה מסויימת בהשקעות הזרות בישראל בימים האחרונים.

"סטטיסטית, השוק עולה לפני בחירות", אומר פישמן, "אולם הסטטיסטיקה הזו מבוססת על מצבים בהם התחזיות לגבי בחירות ייטיבו עם השוק. היום אנו נמצאים בתוואי של עלייה בכלכלה ולכן במקרה הטוב המצב אחרי הבחירות יישאר כמו שהוא. במקרים אחרים זה רק יהיה פחות טוב. לכן תקופת ההמתנה הנוכחית תהיה בסימן שלילי למשק".

טריגר נוסף להסטת משקיעים לחו"ל נעוץ בהתאוששות שחלה בשוק ההון האמריקאי, לאחר תקופה של קיפאון יחסי ופישמן אומר שהדבר עשוי לדחוף משקיעים זרים לשוק זה על חשבון השוק הישראלי.

מניית לאומי סיימה בעלייה של 2.8%. המדינה צפויה למכור הלילה 10% ממניות לאומי וגורמים המעורבים במכרז העריכו אתמול כי לפחות שתי קבוצות יגישו הצעות לרכישת השליטה בבנק לאומי. מדובר בקבוצה של הקרן הזרה סרברוס, קרן השקעות מהגדולות בעולם המתמחה בהשקעה בבנקים, וכן בקבוצת אי.די.בי, בבעלותו של נוחי דנקנר. אי.די.בי אחזקות מגיבה בירידה של 0.4%.

ב-TheMarker פורסם הבוקר כי בנק לאומי ימכור כנראה השבוע את קופות הגמל שלו, לאחר שביום חמישי האחרון הזמין הבנק כמה גופים למצגת של נכסי הקופות. לאומי מנהל באמצעות חברת הקופות שלו, לאומי גמל, נכסים בהיקף של כ-31.9 מיליארד שקל.

כימיקלים לישראל הוסיפה 2.5% בתגובה להמלצה חיובית מאת בית ההשקעות מריל לינץ'. האנליסט חיים ישראל צופה כי החברה תציג ביום ג' דו"חות שישקפו רווח של 140 מיליון דולר וזאת בנטרול רווח חד פעמי של 24 מיליון דולר מהתאמות מסים נדחים. מדובר בגידול של 68% בהשוואה לרבעון המקביל. בשורה העליונה, חוזה ישראל, כי כי"ל תציג הכנסות שיא של 784 מיליון דולר - תוספת של 106 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, הודות לעליות מחירי המותרים בכל הסגמנטים של פעילותה.

עסקה סיבובית נרקמה אתמול בין בנק המזרחי, בית ההשקעות אקסלנס וחברת הביטוח הפניקס. בהמשך למגמת מכירת השליטה בכספי הציבור בבנקים לחברות הביטוח, מכר אתמול בבוקר בנק המזרחי את קופות הגמל שברשותו (המנהלות כ-10 מיליארד שקל) לבית ההשקעות אקסלנס, תמורת 405 מיליון שקל. מאוחר יותר רכשה חברת הביטוח הפניקס את השליטה (41%) בבית ההשקעות אקסלנס תמורת 317 מיליון שקל. בסך הכל, תנהל כעת הפניקס היקף של 42 מיליארד שקל (כולל הנכסים של אקסלנס) ותהפוך בכך לאחד הגופים החזקים בשוק ההון.

מניית המזרחי הוסיפה 3.3%, אקסלנס, שסיימה אתמול בירידה של 7.6%, המשיכה בירידה נוספת של 1.9% והפניקס איבדה 2.7%.

מגמה מעורבת נרשמה במגזר חברות הביטוח, לאחר ירידות של סביב 3% אתמול: הראל איבדה 0.9%, כלל ביטוח ירדה 2% ומגדל ביטוח סיימה בעלייה של 1.3%.

מניית וואלה!, שעלתה אתמול ביותר מ-6%, הוסיפה היום עוד 2.4% והשלימה בכך עלייה של כ-50% בחודש האחרון. אתמול פורסם ב-TheMarker כי ראשי אתרי האינטרנט וואלה!, MSN, נענע ו-ONE ציירו תמונה אופטימית מאוד בכל הקשור להכנסות ב-2006 בכנס שערכה MSN בנושא הפרסום באינטרנט בסוף השבוע.

חברת אל.אי.אמ.אס, המפתחת תוכנות לניהול המידע במעבדות אנליטיות, סיימה ללא שינוי. החברה פירסמה הבוקר דו"חות כספיים טובים, המשקפים עלייה של כ-43% בהכנסות החברה ל-20 מיליון שקל, עלייה של 32% ברווח התפעולי ועלייה של 40% ברווח הנקי, שהסתכם ב-5.4 מיליון שקל. עוד הודיעה החברה אתמול כי תרכוש את המפיץ הקנדי שלה - סטארלימס, תמורת 1.5 מיליון דולר.

איי.טי.אל אופטרוניקס העוסקת בגילוי וזיהוי חומרי נפץ סיימה בעלייה של 4.1% לאחר שהודיעה היום כי קיבלה באמצעות החברה הבת LDS, אישור לבקשה לפטנט שהגישה לפני כשנתיים לרשם הפטנטים האמריקאי. מדובר בפטנט שיאפשר גילוי עקבות חומרי נפץ על בסיס הטכנולוגיה שפותחה בחברה. הפטנט, שאושר בארה"ב, מתייחס לגילוי חומרי נפץ או סמים מעל גבי דרכונים, רשיונות נהיגה, רשיונות מעבר, כרטיסי טיסה ובאמצעות מערכות ביומטריות של זיהוי טביעות אצבע וכף יד (כגון אלו הנמצאות בשימוש בנתב"ג 2000 ובכל שדות התעופה ומעברי הגבול בארה"ב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully