וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג זינק לשיא של 4.736 שקלים

טל לוי

14.11.2005 / 15:35

מדובר בשיא של 3 שנים. בנק י-ם: "בחד' הקרובים הדולר יגרד את רמת ה-4.9 שקל". המהפך בעבודה והמצב הביטחוני מדרבנים את הד'

מסע העליות של הדולר אינו מראה סימני עצירה וממשיך להתגבר גם היום. מאז שנפתח הבוקר המסחר ברמה של 4.718 ממשיך הדולר להתחזק ושערו היציג נקבע היום על 4.736 שקלים - עלייה של 0.382% לעומת היציג של יום שישי. מדובר ברמה הגבוהה ביותר של המטבע האמריקאי זה שלוש שנים. היורו התחזק היום ב-0.47% ושערו נקבע על 5.547 שקלים.

הליש"ט הבריטית הוסיפה 0.39% ושערה נקבע על 8.256 שקלים. בסך הכל, התחזק סל המטבעות ב-0.36% מול השקל ושערו נקבע על 5.223 שקלים. גם בעולם, ממשיך הדולר להפגין עוצמה והוא נסחר ברמה של 1.1694 דולרים ליורו.

"ימים גועשים עוברים על הדולר, והם צפויים להמשיך גם בימים הקרובים, בעקבות המהפך שחל במפלגת העבודה והסבירות הנמוכה שהעבודה תצטרף לקואליציה", אומר מנהל מחלקת המט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני.

אדמוני מציין שורה של גורמים המדרבנים את הדולר: המתיחות הקיימת במפה הפוליטית והתערערות המצב הבטחוני, מחיקת פער הריבית בין ישראל לארה"ב ועליית ניצנים של אינפלציה - כל אלה רק מחזקים את כוחו של הדולר מול השקל ואדמוני מציין כי אין להוציא מכלל אפשרות שנגיד בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.5% בבת אחת, ולא יחלק את העלייה ל-0.25% בכל פעם.

"עלייתו של פרץ לשלטון - אדם הנוטה יותר לכיוון החברתי - תגרום למשקיעים זרים רבים לצאת מישראל ולחפש מקומות בהם יש דגש רב יותר על הכלכלה ופחות על הנישה החברתית. מכלול הסיבות הזה צפוי לתדלק את הדולר הלאה בחודשים הקרובים, עד שיגרד את רמת ה-4.90-4.85 שקלים", אומר אדמוני. "עם זאת, יש לזכור כי מדינת ישראל נמצאת עדיין במצב כלכלי טוב ומפגינה צמיחה בריאה. לאחר שיירגעו הרוחות, הדולר צפוי לרדת לכיוון ה-4.50 שקלים בטווח של כחמישה חודשים".

"עליית הדולר מאותתת על חוסר אמון בטווח הקצר בכלכלה המקומית", אומר מנכ"ל קרנות הנאמנות של U-בנק, אורי פישמן. "טכנית, אם הדולר יישאר מעל 4.72 שקלים, הוא צפוי להמשיך לעלות".

"מנגד, בהחלט ניתן לראות המשך תנועות הון לכיוון הדולר בשל אי היציבות הפוליטית והיעדר הפרשי ריבית בין הדולר לשקל", אומר פישמן. "ביטוי נוסף לחוסר האמון בכלכלה המקומית ניתן לראות גם בהמשך הירידות בשוק הסולידי היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully