וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מתכננת שירות השכרת ספרים באינטרנט

סוכנויות הידיעות

14.11.2005 / 10:24

גוגל מנהלת בימים אלה מגעים עם לפחות מו"ל אחת כדי לאפשר למשתמשים לקרוא עותקים מקוונים של ספרים במשך שבוע; התשלום עבור קריאת הספר יהיה כ-10% ממחיר הספר, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



ענקית החיפוש גוגל ממשיכה למצוא תחומים חדשים לצמוח בהם וכעת היא מתכננת להקים "ספרייה ויטואלית" בה ניתן יהיה לשכור ספרים לקריאה. גוגל מנהלת בימים אלה מגעים עם לפחות מו"ל אחת כדי לאפשר למשתמשים לקרוא עותקים מקוונים של ספרים במשך שבוע, זאת לפי דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



התשלום עבור קריאת הספר יהיה ככל הנראה כ-10% ממחיר הספר עצמו ולא ניתן יהיה להוריד אותו למחשב או להדפיס אותו.



גוגל השלימה לאחרונה מהלך הרחבה גדול ראשון של מסד הנתונים Google Print, המכיל טקסטים של ספרים, בהוסיפה 10,000 יצירות אשר אינן מוגנות בזכויות יוצרים. הספרים נסרקו מספריותיהן של אוניברסיטאות גדולות בארה"ב, כולל מישיגן, הרווארד וסטנפורד. זוהי פעם ראשונה שטקסט מספריות אלה זמין בצורה אלקטרונית, הניתנת לחיפוש.



המהלך הוא חלק מתוכנית של גוגל לסרוק ספרים ולאפשר חיפוש דיגיטלי בהם. התוכנית ספגה ביקורת רבה, שכן היא כוללת טקסטים המוגנים על ידי זכויות יוצרים, אם כי חלקם כבר אינו נמצא בדפוס, ולא ניתן להשיג עותקים. גוגל הפסיקה את סריקת הספרים באופן זמני כדי לאפשר לסופרים שאינם מעוניינים בכך, למנוע מעבודתם להיכלל במסד הנתונים. בתחילת נובמבר חזרה החברה לסרוק את הספרים.



לפי "וול סטריט ג'ורנל" מספר חברות מציעות כיום שירותי ספרייה מקוונת" דומים. ביניהן, החנות המקוונת אמזון מתכננת להציע למשתמשיה לרכוש עמוד, פרק או חלק בספר כדי לקרוא באינטרנט תמורת עמלה מסויימת. כמו כן מתכננת אמזון להציע למשתמשיה שרכשו ספר - לצפות במהדורה המקוונת שלו עבור עמלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully