וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד קוטש אינדסטריז רוכש את ג'ורג'יה-פסיפיק תמורת 13.2 מיליארד דולר

ליאון איצקר

14.11.2005 / 10:39

ג'ורג'יה-פסיפיק היא יצרנית ומשווקת של ממחטות נייר, אריזות, נייר, מוצרי בנייה וכימיקלים; העסקה אושרה על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות ותהפוך את קוטש לחברה הפרטית הגדולה בארה"ב



תאגיד קוטש אינדסטריז (Koch Industries) רוכש את יצרנית הנייר ומוצרי הבנייה ג'ורג'יה-פסיפיק (Georgia-Pacific) תמורת 13.2 מיליארד דולר. העסקה אושרה על-ידי מועצות המנהלים של שתי החברות.



החברות הודיעו אתמול כי הגיעו להסכם לפיו קוטש פורסט פרודקטס (Koch Forest Products), חברה בת בבעלות מלאה של קוטש, תגיש הצעה בגובה 48 דולר למניה במזומן עבור כל מניותיה של ג'ורג'יה-פסיפיק. לפי ההודעה, המחיר משקף פרמיה של 39% בהתבסס על מחיר הסגירה של מניית ג'ורג'יה-פסיפיק ב-11 בנובמבר.



ג'ורג'יה-פסיפיק תנוהל כחברה בת בבעלות פרטית מלאה של קוטש אינדסטריז, תמשיך לעשות עסקים ברחבי העולם תחת השם ג'ורג'יה-פסיפיק ותמשיך לפעול ממטה החברה באטלנטה. העסקה כוללת את כל נכסיה של ג'ורג'יה-פסיפיק. לפי ההודעה, לעסקה שווי חברה כולל של 21 מיליארד דולר, הכולל את חובות של ג'ורג'יה-פסיפיק.



ג'ורג'יה-פסיפיק היא יצרנית ומשווקת של ממחטות נייר (טישיו), אריזות, נייר, מוצרי בנייה וכימיקלים קשורים. החברה, המעסיקה 55 אלף עובדים בצפון אמריקה ואירופה, רשמה מכירות שנתיות של כ-20 מיליארד דולר ב-2004. מוצריה כוללים מותגי טישיו כמו Quilted Northern, Angel Soft ו- Soft 'n Gentle וכן את מותג Dixie של כוסות וכלים חד פעמיים.



קוטש אינדסטריז, הממוקמת בקנזס, בעלת קבוצת חברות מגוונת, כולל נוכחות ב-50 מדינות בתעשיות כמו מסחר, נפט, כימיקלים, אנרגיה, דשנים, נייר, ניירות ערך ומימון. לפי "וול סטריט ג'ורנל", העסקה תהפוך את קוטש לחברה הפרטית הגדולה בארה"ב במונחי הכנסות. גולדמן סאקס שימש כיועץ פיננסי לג'ורג'יה-פסיפיק וסיטיגרופ כיועץ פיננסי לקוטש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully