וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי לאומי יקבלו כ-4% ממניות הבנק בהנחה של 25%

עינב בן יהודה

14.11.2005 / 12:55

בנוסף יקבלו העובדים אופציה לרכישת 6% ממניות הבנק בתנאים מועדפים ובונוס חד פעמי בגובה משכורת חודשית

בתום משא ומתן שנערך בין נציגי האוצר, נציגי הנהלת בנק לאומי, נציגי ועד העובדים בבנק, מתגבש הסכם המעגן את זכויות העובדים בבנק לאומי לקראת הפרטתו. במו"מ השתתפו שר האוצר אהוד אולמרט, החשב הכללי ירון זליכה, יו"ר הבנק איתן רף והמנכ"ל גליה מאור, יו"ר הוועד, לואי רוט, היועצים המשפטיים של הוועד, עוה"ד רם כספי ובני כהן וראש חטיבת הבנקים בהסתדרות ציון שמע. העובדים יקבלו כ-4% ממניות הבנק בהנחה של 25%. כמו כן סוכם כי העובדים יקבלו אופציה לרכישת 6% ממניות הבנק בהנחה של שקל וחצי מתואם דיווידנד.

יש להזכיר כי הדרישה לקבל אופציה לרכישת 6% ממניות הבנק בתנאים מועדפים היתה הדרישה העיקרית של העובדים במאבק אותו ניהלו לאחרונה, על רקע הבטחה אותה קיבלו מהחשב הכללי הקודם באוצר ניר גלעד, ואשר לה התנגד החשב הכללי באוצר ירון זליכה.

בנוסף, דרשו העובדים לקבל בונוס חד פעמי בגובה 50-40 אלף שקל, בדומה לבונוס אותו יקבלו עובדי בנק דיסקונט בעקבות מכירת גרעין השליטה בבנק. על פי ההסכם, יקבלו העובדים בונוס חד פעמי בגובה משכורת חודשית - כ-10,000 שקל בממוצע, בגין שנת 2005. כמו כן סוכם כי ההסכם הקיבוצי בבנק יוארך בחמש שנים. בתמורה, מתחייבים העובדים לשקט תעשייתי.

בשבוע שחלף שיבשו העובדים את פעילות הבנק על רקע דרישות אלה. אתמול השביתו העובדים את כל פעילות הבנק, אך מכיוון שחלה התקדמות במו"מ, הודיעו כבר אתמול נציגי העובדים על חזרתם לעבודה תקינה.

רוט מבטיח לעובדי הבנק לחגוג את ההסכם ואמר: "בראש ובראשונה, אני מבקש להודות לעובדי הבנק, שרק בזכות נחישותם ומאבקם הצלחנו להגיע להישגים אלה ולהבטיח את שמירת זכויותיהם של האחראים האמיתיים לרווחיות בנק לאומי - העובדים. אני מבקש להודות גם לשר האוצר, שהוכיח כי ניתן גם להפריט ולמכור בנק וגם לדאוג לזכויות העובדים, וכי לא חייבת להיות סתירה בין כלכלה חופשית ותחרות לבין צדק חברתי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully