וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאן מיקרוסיסטמס השיקה היום את שבב ה-T1 באמצעותו היא מקווה לחזור לרווחיות

סוכנויות הידיעות

14.11.2005 / 13:12

ה-T1, או בשם הקוד שלו - ניאגרה - הוא שבב מעבד עוצמתי מקודמיו ומשתמש בפחות חשמל; כל אחת משמונה הליבות של השבב מסוגלת לבצע 4 פעולות; סאן: "השבב מקדים את השבבים המתחרים בחמש שנים"



חברת השרתים והתוכנה סאן מיקרוסיסמטס השיקה היום את השבב המעבד האחרון שלה עד כה. השבב עוצמתי יותר מקודמיו ומשתמש בפחות חשמל.



השבב, תחת השם אולטרה-ספארק T1, או בשם הקוד שלו "ניאגרה", משתמש ב-70 וואט בעבודתו ? בדומה לנורה ביתית ופחות ממרבית השבבים המשומשים בשרתים, המשתמשים ב-150-200 וואט. ל-T1 שמונה ליבות, והוא יהיה במרכזו של שרת חדש שייקרא סאן פייר אותו תציג סאן עד סוף שנת 2006.



כל אחת משמונה הליבות של השבב המעבד מסוגלת לבצע 4 פעולות, מכאן שהשבב המעבד מסוגל לבצע 32 פעולות בו זמנית. לטענת סמנכ"ל התפעול של סאן, ג'ונתן שולץ, השבב מקדים את השבבים המתחרים בכחמש שנים.



סאן מיקרוסיסטמס תולה את תקוותיה בשבב החדש כדי לחזור לרווחיות. סאן רשמה הפסד של 123 מיליון דולר, או 4 סנט למניה, ברבעון השלישי. זאת לעומת הפסד של 133 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2004. הכנסות החברה עלו ל-2.73 מיליארד דולר, לעומת 2.63 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן.



במהלך הרבעון השלישי רכשה את סטוראג' טכנולוג'י, הידועה גם כ-StorageTek, במטרה להתרחב בשוק אחסון המידע ולהחזיר את החברה לרווח. מכירות סאן בארה"ב עלו ב-5% לעומת הרבעון המקביל ב-2004, מכירות החברה באירופה ירדו ב-1%. מכירות סאן ביפאן עלו ב-9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully