וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת פתיחה: עלייה של 25% בביקוש לעובדים בשוק ההון מתחילת השנה

עינב בן יהודה

14.11.2005 / 14:26

זאת בהשוואה לתקופה המקבילה; מנתוני חברת ההשמה עולה כי מתחילת השנה נרשמו בענף עליות שכר של 20%-10%



הביקוש לעובדים בשוק ההון עלה ב-25% בעשרת החודשים הראשונים של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה, כך עולה מנתוני חברת נקודת פתיחה,המתמחה בהשמת עובדים בתחום החשבונאי-פיננסי.



עיקר הדרישה הינה לכלכלנים, מהנדסי תעשייה וניהול, מטמיעי מערכות פיננסיות, חשבים ומנהלי כספים. בשוק ההון נמשכת הדרישה לעובדים מנוסים כבר שנה שלישית ברציפות. כתוצאה מכך, ניכר מחסור חמור בעובדים בעלי ניסיון לתפקידי אנליסטים, יועצי השקעות ומנהלי השקעות.



לדברי אהוד כהן, מנכ"ל החברה, בעקבות הדרישה שהתעוררה בשנה האחרונה לכלכלנים בעלי ניסיון של שנתיים לפחות, נוצר בשוק העבודה מחסור בעובדים בתחום זה. "עיקר הדרישה היא לכלכלנים בעלי התמחות מקצועית פרטנית וניסיון קודם בארגונים גדולים".



כהן מוסיף כי בשנת 2005 חלה עלייה של 20%-10% בשכר בענף שוק ההון (אנליסטים, מנהלי השקעות, יועצי השקעות, טריידרים, מנהלי מחלקת מחקר). עוד עולה מאינדקס השכר של החברה, שעודכן לאחרונה, כי במקצועות בתחום החשבונאי חלה עלייה של 10%-5% (מנהלי חשבונות, חשבים, מנהלי גביה, גזברים, מנהלי וסמנכ"לי כספים).



האינדקס מציג טווח שכר לכ-30 בעלי תפקידים בתחום החשבונאי ושוק ההון בכל הרמות, ומבוסס על נתונים שנאספו בחברה. מהנתונים עולה כי השכר הממוצע של אנליסט בכיר נע בין 15 ל-22 אלף שקל בחודש, יועץ/מנהל השקעות מתחיל משתכר בין 6,000 ל-10,000 שקל בחודש, יועץ/מנהל השקעות בכיר משתכר בין 20 ל-30 אלף שקל בחודש וסמנכ"ל כספים - בין 25 ל-40 אלף שקל בחודש.



כהן מוסיף כי עקב הגאות בבורסה וגיוסי הכספים של הברוקרים הפרטיים, זוכים העובדים במגזר זה לתוספת בשכרם, הבאות לידי ביטוי בתשלום עמלות ובונוסים גבוהים, המעלים את שכרם באופן משמעותי ביחס לשכר המשולם במערכת הבנקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully