וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נייס מאבדת 3%

עומרי כהן

14.11.2005 / 23:08

איתוראן מאבדת 6% למרות דו"חות חיוביים. אם סיסטמס מוסיפה 0.6% על רקע רכישת חברה בספרד

בוול סטריט נפתח שבוע המסחר עם שינויים קלים בלבד במדדים המובילים. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס יורד ב-0.1%. בקרב המניות הישראליות בולטת נייס בירידה של 3%, על רקע הדיווחים באשר לכוונת החברה לגייס 250 מיליון דולר בהנפקה של ניירות ערך למשקיעים.

אם סיסטמס מוסיפה 0.6% לאחר שהודיעה על רכישת חברה ספרדית בתחום כרטיסי הפלאש תמורת כ-40 מיליון דולר. איתוראן מתממשת ב-6% למרות דו"חות חיוביים לרבעון השלישי. טבע יורדת ב-0.8% משיא כל הזמנים.

סקירת טרום מסחר

מחירי הנפט ירדו ב-5% בשבוע שעבר, והשלימו נפילה של כ-19% מאז שטיפסו בספטמבר לשיא של למעלה מ-70 דולר. ירידה זו איפשרה למדדים להתחזק בכ-1.5% בשבוע, כשנאסד"ק שב אל רמה של 2,200 נקודות ודאו ג'ונס עלה ל-10,684 נקודות.

את שבוע המסחר החדש מתחילים השווקים עם התחזקות קלה של הנפט, ומתקרבים לרמה של 60 דולר לחבית. אולם, נראה כי מצב הרוח החיובי עתיד להימשך: כשעתיים לפני תחילת המסחר בוול סטריט, נסחרו החוזים העתידיים בעלייה של כ-0.3%. וול מארט ו-HSBC יפרסמו תוצאות שעשויות להשפיע גם הן על מצב הרוח בשווקים.

בין המניות הישראליות, טבע שוב תיסחר לאחר ששברה את שיא כל הזמנים (מתואם) עם עלייה של 1.2% ל-40.1 דולר. עלייה שהזניקה אותה לשווי של 27.2 מיליארד דולר. מאז סוף ספטמבר הוסיפה טבע כ-20% לערכה.

לאחר שהשלימה מתחילת השנה עלייה של 58%, תנסה נייס לנצל את הגאות במחיר המניה לגיוס של כ-250 מיליון בבורסת נאסד"ק, שאמור להתרחש השבוע. נייס, שעוסקת בתחום פתרונות ההקלטה הדיגיטליים, תגייס את הסכום באמצעות הנפקת מניות, כשהחתם המוביל הוא בנק אוף אמריקה. דירקטוריון החברה נמצא בימים אלה בניו יורק לצורך השלמת המהלך.

ריטליקס דיווחה על חוזה חדש בארה"ב. הרשת האמריקאית Wesco On The Go, המפעילה 51 חנויות נוחות, בחרה במערכת DemandAnalytX DAX של ריטליקס לחיזוי הביקושים ולתכנון הזמנות. היקף ההתקשרות לא פורסם, אולם מוערך בכמיליון דולר.

ליפמן בישרה כי מכרה 35,000 מסופי סליקה מהדגם החדש נורית 8210, לבנק הטורקי יאפי קרדי, אולם היקף העסקה לא פורסם. לאחר שאיבדה כשליש מערכה בספטמבר, על רקע הערכות לאזהרת רווח ולאחר שזו יצאה לבסוף, התאוששה מניית ליפמן בחודש האחרון ועלתה בכ-17%. אולם, בימים האחרונים שבה ליפמן ואיבדה 5% למחיר של 22.9 דולר, המשקף לחברה מראש העין שווי של 660 מיליון דולר.

בנוסף, נודע אמש כי לחברות הנסחרות בוול סטריט צפוי להצטרף בחצי השנה הקרובה גם מפעל פלסן מקיבוץ סאסא. בפלסן גיששו לגבי הנפקה לפני כשנה, אולם לפי מה שהתפרסם אז, המפעל בחן הנפקה בבורסה של סינגפור. דומה, שבעקבות העסקות הגדולות מול הצבא האמריקאי, החליטו במפעל להעדיף דווקא את הבורסה בוול סטריט. ייתכן שגם להצלחת הנפקות של חברות ישראליות אחרות היה משקל, לאחר שבשנה האחרונה ראו המשקיעים את ההנפקות המוצלחות של איתוראן ושל סייפן בנאסד"ק. החתמים בהנפקה יהיו UBS, וואשוביה ואופנהיימר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully