וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס-עלית שוב מחליפה את אריזות החומוס; יוצאת במהלך שיווקי רחב כדי לנסות לגדול על חשבון צבר של אסם

איילה צורף

14.11.2005 / 9:18

למרות שני ניסיונות יקרים, בהם נשפכו מיליוני דולרים, לא מצליחה שטראוס-עלית לפרוץ את מחסום 30% נתח השוק, בעוד צבר עומד על נתח שוק יציב של 45% לאורך שנים; גם הפעם תוחלף סיסמת הקמפיינים, שנוצרו באמצעות ראובני-פרידן



מערכה נוספת במלחמה השיווקית שבין שטראוס-עלית לאסם יוצאת לדרך. בימים אלה סיימה שטראוס-עלית להחליף את העיצוב של אריזות החומוס והסלטים במותג "אחלה". הפעם צבעה החברה את המוצרים באדום עז, כדי שיבלטו יותר על המדפים. זהו הניסיון השלישי של שטראוס-עלית להגדיל את נתחי השוק ולחזק את מעמדו של "אחלה" מול "צבר" מאז איבד אחלה את הבכורה בשוק לצבר לפני כארבע שנים.



שנה ישבו אנשי שטראוס בחיבוק ידיים למרות הנגיסה של צבר בכוחו ובמעמדו של אחלה בשוק הסלטים, ולאחר מכן, באוקטובר 2002 יצאה החברה במהלך שיווקי להשבת הבכורה. החברה החליפה את האריזות, יצאה בסדרת מוצרים חדשה ובקמפיין גדול ועתיר תקציב בסגנון הומוריסטי, שבו כיכבו משפחה יפאנית, משפחת המלוכה האנגלית ועוד. הקמפיין עלה תחת הסיסמה "תחשוב אחלה - יהיה אחלה" באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן.







לנוכח כישלון המהלך הראשון, הודיעה החברה ביולי 2004 על מהלך שיווקי מקיף בהשקעה של 25 מיליון שקל, מהם כ-15 מיליון שקל בפרסום. במסגרת המהלך, שנוהל שוב על ידי ראובני פרידן, הוחלפו האריזות פעם נוספת, הלוגו שונה ונוצרה שפה פרסומית חדשה. גם במקרה הזה המהלך נכשל. שטראוס עלית, שהחלה את המהלך עם נתח שוק של 29% בשוק החומוס והסלטים, לא הצליחה לפרוץ את גבולות ה-30%, בעוד נתח השוק של צבר שמר על יציבות של כ-45%. באותו זמן אמר מנכ"ל שטראוס-עלית ישראל גיורא בר דעה: "בכל חודש אנחנו מתקדמים מעט בתחום הסלטים. רבע אחוז, חצי אחוז שיפור בכל חודש. נכון, זאת התקדמות איטית, אבל צריך להבין שכשחברה מאבדת את ההובלה בשוק מסוים, זה כמעט בלתי אפשרי להחזיר את הגלגל אחורה".



כעת עורכת החברה ניסיון שלישי. לדברי נירית שמעון, מנהלת השיווק של חברת שטראוס סלטים, "החלפת האריזות הוא מהלך המשך למהלך שהתחיל ביולי 2004 ומאוד הצליח מבחינתנו". את הקמפיין תוביל השחקנית ריימונד אבוקסיס, והסיסמה תהיה "תבואו, יהיה אחלה". החברה תשקיע בקמפיין הנוכחי כ-2 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully