וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט נסחרות בשינויים קלים; מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה עולה ב-0.6%

ליאון איצקר

14.11.2005 / 17:11

מניית מו"לית העיתונים נייט רידר עולה ב-2.4%; מניית יצרנית הנייר ומוצרי הבנייה ג'ורג'יה-פסיפיק מזנקת בכ-37%; מניית וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, מוסיפה 0.8%



בורסות וול סטריט נסחרות בשינויים קלים. מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה עולה ב-0.6%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסחרים במחיר של 58.04 דולר לחבית, עלייה של 51 סנט, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק.



וול מארט (סימול WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, רשמה עלייה ברווח הרבעוני. הרווח הנקי ברבעון השלישי עלה ל-2.37 מיליארד דולר, או 57 סנט למניה, מ-2.3 מיליארד דולר, או 54 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. זאת, לעומת תחזית האנליסטים ל-57 סנט למניה, לפי סקר שערכה תומסון פייננשל. ההכנסות ברבעון שהסתיים ב-31 באוקטובר עלו ב-10% ל-76.3 מיליארד דולר. מניית וול מארט מוסיפה 0.8%.



מועצת המנהלים של מו"לית העיתונים נייט רידר החליטה לבדוק אסטרטגיות שונות לחברה, בהן אפשרות למכירתה. זאת, לאחר שבעלת המניות הגדולה בחברה, קרן ההשקעות הפרטית קפיטל מנג'מנט, איימה על נייט רידר כי אם לא תמכור את החברה, היא תעמוד בפני שינויים במבנה הדירקטוריון. מניית נייט רידר (סימול KRI) עולה ב-2.4%.



חברת השרתים והתוכנה סאן מיקרוסיסמטס השיקה היום את השבב האחרון שלה עד כה. השבב עוצמתי יותר מקודמיו ומשתמש בפחות חשמל. השבב, תחת השם אולטרה-ספארק T1, או בשם הקוד שלו "ניאגרה", משתמש ב-70 וואט בעבודתו - בדומה לנורה ביתית ופחות ממרבית השבבים בשרתים, המשתמשים ב-150-200 וואט. ל-T1 שמונה ליבות, והוא יהיה במרכזו של שרת חדש שייקרא סאן פייר אותו תציג סאן עד סוף שנת 2006. מניית סאן מיקרוסיסטמס (סימול SUNW) עולה ב-0.9%.



תאגיד קוטש אינדסטריז (Koch Industries) רוכש את יצרנית הנייר ומוצרי הבנייה ג'ורג'יה-פסיפיק (Georgia-Pacific) תמורת 13.2 מיליארד דולר. העסקה אושרה על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות.
החברות הגיעו להסכם לפיו החברה הבת בבעלות מלאה של קוטש, תגיש הצעה בגובה 48 דולר למניה במזומן עבור כל מניותיה של ג'ורג'יה-פסיפיק. לפי ההודעה, המחיר משקף פרמיה של 39% בהתבסס על מחיר הסגירה של מניית ג'ורג'יה-פסיפיק ב-11 בנובמבר. מניית ג'ורג'יה-פסיפיק (סימול GP) מזנקת בכ-37%.



הוסט מאריוט (Host Marriott) אמרה היום, כי הסכימה לשלם כ-4.04 מיליארד דולר לרכישת מלונות יוקרה מחברת סטארווד הוטלס אנד ריזורטס וורלדווייד (Starwood Hotels and Resorts Worldwide). המכירה היא הצעד האחרון שמבצעת סטארווד להיפרדות מנכסי הנדל"ן שלה והתמקדות בתפעול, לעומת בעלות של בתי מלון. מניית סטארווד (סימול HOT) יורדת ב-0.4%; מניית הוסט מאריוט (סימול HMT) יורדת ב-4.2%.



שתי חטיבות של ענקית המדיה טיים וורנר (סימול TWX) ישתפו פעולה ליצירת שירות חדש, המאפשר לגולשים באינטרנט לצפות בפרקים של סדרות אמריקאיות ישנות. החברה תציע את השירות ללא תשלום. לפי "וול סטריט ג'ורנל" מורכב השירות החדש, תחת השם In2TV, משותפות של חטיבת האינטרנט AOL וחטיבת וורנר ברדרס. החל מינואר מתכננות החטיבות להציג במסגרת השירות כמות של 300 פרקים של סדרות ישנות בחודש וכ-100 תוכניות שונות בשנה הראשונה, ב-6 ערוצים שונים, כמו ערוץ קומדיה וערוץ דרמה. מניית טיים וורנר מאבדת 0.2%.



גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי, מתכננת להשיק היום כלים לניתוח התנהגות גולשי האינטרנט, לחברות שיווק והוצאה לאור ללא תשלום. הכלים החדשים יסייעו לחברות לעקוב אחר תנועת הגולשים ומסעי הפרסום באתרי האינטרנט שלהם. מניית גוגל (סימול GOOG) מוסיפה 0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully