וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה לנגיד בנק ישראל אופטימי: "המשק נהנה מירידה באינפלציה ומיציבות פיננסית"

טל לוי

14.11.2005 / 17:36

עם זאת אומר אביה ספיבק: "צמיחה של 5.1 במשק ב-2005 והצמיחה הצפויה ב-2006 מבטאות יציאה רגילה ממיתון, אולם אינן מספיקות לסגור את הפער בין מדינת ישראל לארצות המפותחות"



"הישגיו הגדולים של המשק בעשרים השנים האחרונות, כמו פתרון של בעיות מאזן התשלומים סייעו למדיניות בנק ישראל שהביאה להורדה באינפלציה ולקיום היציבות הפיננסית שממנה נהנה המשק", כך אמר המשנה לנגיד בנק ישראל, הפרופ' אביה ספיבק במסגרת הכנס השנתי של ברית קופות הגמל באילת. "המשק נהנה מעודף בחשבון השוטף המתבטא בחוב נטו של חו"ל לישראל", הוסיף.



עוד אמר ספיבק, כי "היחס בין התוצר לנפש בארה"ב ובישראל לא השתנה במשך 40 השנים האחרונות: בשנת 1964, היה התמ"ג לנפש בארה"ב גדול פי 2.25 מהתמ"ג בישראל, וכך גם היום. בשנת 2004 - 36,400 דולר לנפש בארה"ב לעומת 16,200 דולר לנפש בישראל".



הישג נוסף הוא השיפור של התשתית הפיננסית בישראל שמתבצע בשנים האחרונות בשורה של רפורמות, שאת חלקן מוביל בנק ישראל, "רפורמות שהן תנאי הכרחי לצמיחה שתסגור את הפער עם הארצות המפותחות", כדברי ספיבק.



על אף הישגיו של המשק הישראלי, מציין ספיבק, כי הצמיחה הנוכחית של המשק בגובה של 5.1% ל-2005 והצמיחה של 4.3% הצפויה ב-2006 מבטאות יציאה רגילה ממיתון, אולם אינן מספיקות לסגור את הפער בין מדינת ישראל לארצות המפותחות. "לצורך סגירת פער זה יש צורך בהתמדה ביישום האסטרטגיה המקרו כלכלית הנוכחית וחיזוקה בשנים הבאות, בתחומים כמו חיזוק התשתיות הפיסיות באמצעות רפורמות פיננסיות כמו גם חיזוק ההשכלה הגבוהה", אמר ספיבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully