וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה: מענקים ומימון ממשלתי למפעלי תעשייה יותנו בשמירה על איכות הסביבה

צבי זרחיה

14.11.2005 / 17:38

ההצעה אושרה אתמול לקראת העלאתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית; מחלוקת בעניין הוספת התנייה להצעת החוק בדבר שמירת המפעל על חוק שכר מינימום, והיותו בעל רישיון עסק בתוקף



מענקים ומימון ממשלתי למפעלי תעשייה יותנו בשמירה על איכות הסביבה. כך עולה מהצעת חוק שאושרה אתמול בוועדת הכלכלה לקראת העלאתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. מדובר בשלוש הצעות חוק שהוגשו על ידי הח"כים איתן כבל (עבודה), אילן לייבוביץ (שינוי) ולאה נס (ליכוד).

לפי החלטת הוועדה, שר התמ"ת יתקין בתוך ששה חודשים תקנות בהתייעצות עם המשרד לאיכות הסביבה ובאישור ועדת הכלכלה. התקנות ייכללו את התנאים שבהם חייב לעמוד מפעל תעשייה בנוגע לאיכות הסביבה כדי לקבל אישור למענק או מימון ממשלתי. עד לאישור התקנות, תחויב מינהלת מרכז ההשקעות להתייחס להמלצות המשרד לאיכות הסביבה בנוגע לשמירה על איכות הסביבה של מפעל המיועד לקבלת מענק.



בין משרדי הממשלה השונים וחברי הוועדה פרצה מחלוקת בעניין הוספת התנייה להצעת החוק בדבר שמירת המפעל על חוק שכר מינימום, והיותו בעל רישיון עסק בתוקף כפי שתבע משרד המשפטים. עדנה הראל, נציגת משרד המשפטים, אמרה כי הממשלה תומכת בהוספת ההתניות אך בשל טעות טכנית, הן לא נכללו בפרוטוקול. לדבריה, לא ייתכן שהמדינה תיתן מענקים למי שמפר את חוקיה.



נציג משרד התמ"ת, אבי פלדמן, אמר כי משרדו מתנגד להתניה בדבר שמירה על שכר מינימום ורישיון עסק בתוקף. לדבריו, עדיין אין הסכמה בממשלה להצעת החוק מאחר שמשרדו הגיש ערר על החלטתה של ועדת השרים לחקיקה. הערר טרם נדון בממשלה.



יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) נוטה לאשר את ההתניה בעניין תשלום שכר מינימום לעובדים כתנאי לקבלת מענק. לדבריו, לא ייתכן שמפעל הפוגע בזכויות העובדים בניגוד לכספי המדינה יהנה מכספי משלם המסים. עם זאת, אמר כהן שההתניה כי המפעל יקבל מענק רק אם ברשותו רישיון עסק בתוקף היא בעייתית, ועלולה לשלול ממפעלים רבים את המענקים.

ח"כ כהן הודיע, כי בישיבה הבאה של הוועדה בהצעת החוק, בכוונתו לבקש ממשרדי הממשלה לגבש את עמדתם בעניין התניות אלו, ואז תכריע הוועדה אם לשלבם בהצעת החוק.



ח"כ חמי דורון (שינוי) שהגיש את הצעת החוק יחד עם ח"כ לייבוביץ', הודיע כי אם תשולב בהצעת החוק ההתנייה בדבר שכר מינימום ורישיון עסק, הרי שכל סיעת שינוי תצביע נגדו במליאה. דורון הסביר כי מהות החוק היא מניעת זיהום הסביבה ואין להכניס לתוכו נושאים שלא מן המניין.

ח"כ נס תבעה שלא לעכב את המשך החקיקה של הצעת החוק בגלל נושאים שאינם קשורים לאיכות הסביבה.

ח"כ דוד טל (נוי) אמר כי ההתניות המוצעות הן חיוניות כיוון שיש בעיית אכיפה במדינה
בנושאים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully