וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון חמישי ברציפות של הרעה בתוצאות גילת: ההכנסות נחתכו ב-25% ל-49 מיליון דולר

שרון שפורר

14.11.2005 / 17:37

ההפסד הסתכם ב-900 אלף דולר או 4 סנט למניה - פי 4.5 מהרבעון המקביל ופי 2 מהרבעון הקודם; החברה עברה לתזרים שלילי מפעילות שוטפת



עוד רבעון מאכזב - חמישי ברציפות - לחברת רשתות לוויין: החברה מדווחת היום על המשך צניחה בהכנסותיה הרבעוניות לצד התרחבות בהפסד הנקי. השורה העליונה של גילת כללה הכנסות של 49 מיליון דולר - צניחה של כ-25% אל מול הרבעון המקביל, אשתקד. הירידה החדה בהכנסות הביאה את השורה התחתונה להציג הפסד של 900 אלף דולר או 4 סנט למניה לעומת הפסד של 200 אלף דולר או 1 סנט למניה בלבד ברבעון השלישי של 2004 ולעומת 480 אלף דולר או 2 סנט למניה ברבעון השני של 2005.



קרוב לחצי שנה מאז רכישת כ-4.7% מגילת על ידי מבטח שמיר - ההשקעה עדיין לא מניבה תוצאות. המניות שנרכשו מבנק הפועלים במחיר של 6.3 דולרים, נסחרות כיום במחיר של 6.1 דולרים - המשקף לגילת שווי שוק של קרוב ל-140 מיליון דולר.







ההרעה לא פסחה גם על רווח ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות פחת, הוצאות מימון ומיסים) של החברה, אשר נחתך ביותר מחצי ל-4 מיליון דולר ברבעון החולף וכמו כן היא באה לידי ביטוי בתזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת. החברה עברה מתזרים חיובי של 6.8 מיליון דולר ברבעון המקביל לתזרים שלילי ברבעון החולף של 5.3 מיליון דולר.



כפועל יוצא של המעבר לתזרים שלילי הציגה גילת גם ירידה של 11 מיליון דולר בקופת המזומנים ל-65 מיליון דולר נכון לסוף ספטמבר 2005, אך מנגד לגילת חוב לזמן קצר לבנקים המסתכם בכ-25 מיליון דולר בתום תקופה זו.



לצד כל אלו, עלתה גם נקודת אור מהדו"חות. על אף ירידה חדה של כ-26 מיליון דולר בהכנסות תשעת החודשים הראשונים של השנה לכ-150 מיליון דולר, הרי שהרווח הגולמי של החברה דווקא עלה קלות ברבעון זה לכ-55 מיליון דולר. הפחתות של נכסים וירידה נוספת בהוצאות המכירה והשיווק של החברה הביאה גם לירידה חדה בהפסד התפעולי בתקופה לכ-760 אלף דולר, לעומת 10 מיליון דולר בתקופה המקבילה.



הסבר אפשרי לשיפור, גם אם קל, ברווח הגולמי עשוי להיות טמון במדיניות החברה לותר על עסקות לא רווחיות - בעיקר עסקות ציוד - ולספק חבילות כוללות יותר בעלות שולי רווח גבוהים יותר. עסקות אלו, יחד עם זאת, באות לעיתים לידי ביטוי רק בצבר ההזמנות ואינן נכנסות לשורה העליונה, מה שעשוי להסביר את הירידה בהכנסות.



מנכ"ל גילת ויו"ר הדירקטוריון, עמירם לוינברג שולח היום מסר לשוק לפיו אין הרעה בפעילות החברה, על אף התוצאות החלשות. הוא אומר, כי "ברבעון השלישי סיפקנו 30% יותר ממערכות ה-VSAT (צלחות לוויין קטנות) לעומת הרבעון הקודם. בנוסף, זהו הרבעון הראשון בו סיפקנו יותר מערכות SkyEdge VSAT מהמערכות הישנות שלנו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully