וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ הפיננסי של גד זאבי: "את השם של צ'רנוי אני מכיר מהעיתונים"

עמית בן-ארויה

14.11.2005 / 18:35

כך אמר שמואל גורטלר במסגרת המשפט המתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע לרכישת מניות בזק; לטענת המדינה, זאבי קיבל אשראי מהבנקים תמורת ערבות בסך 143 מיליון דולר שהעמיד צ'רנוי



"אני הבנתי שמצבו הפיננסי של זאבי היה טוב מאוד. הבנתי שאין לו בעיה להביא ביטחונות נוספים", כך אמר שמואל גורטלר במסגרת המשפט המתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע לרכישת מניות בזק. לדברי גורטלר, שהיה יועצו הפיננסי של גד זאבי בעסקת בזק, מעולם לא שמע את שמו של מיכאל צ'רנוי עד פרסום הפרשה בתקשורת. לטענתו, לא ידע על קשר עסקי כלשהו בין זאבי לצ'רנוי.



לטענת המדינה, צ'רנוי וזאבי, הנאשמים המרכזיים בפרשה, רכשו במשותף 20 אחוז ממניות בזק לפני כחמש שנים. זאבי קיבל אשראי בסך 643 מיליון דולר מקונסורציום הבנקים בראשות הבנק הבינלאומי בתמורה לשיעבוד המניות וערבות בנקאית על סך 143 מיליון דולר שמאחוריה עמד צ'רנוי. מכתב האישום עולה, כי הבנקים לא היו מאשרים את ההלוואה אם היו יודעים שצ'רנוי עומד מאחורי הערבות.



במהלך חקירתו בידי עורך הדין מיכאל סיבל-דראל, חזר גורטלר על הגירסה, כי לא ידע שאדם נוסף עומד מאחורי ההלוואה. "תמיד הוסבר לי שהאחזקה היא ישירה של מר זאבי. איך עץ האחזקות נראה אני לא זוכר". סיביל-דראל שאל: "מי אמר לך ספציפית?" גורטלר השיב: "זאבי והעובדים שלו".



לדברי גורטלר, בתחילת שנת 2000 נסע יחד עם זאבי ללונדון לצורך עריכת פגישות עם משקיעים זרים. לטענתו, המטרה היתה לערב בנקים זרים בהפרטת בזק. בחלק מהישיבות עלתה באופן ישיר סוגיית הבעלות על המניות. גורטלר ציין, כי זאבי הסביר את מבנה האחזקות ותמיד היה ברור שהוא הבעלים.



סיבל-דראל: "מה ההכרות שלך עם מר צ'רנוי?"
גורטלר: "אין לי היכרות. לא פגשתי אותו מעולם. לא שמעתי את שמו עד שקראתי על כך בעיתונים".



בשלב זה התגלו חילוקי דעות בין התביעה לסנגורים. התובעת ביקשה לברר עם העד עניין תיאורטי - כיצד היתה משפיעה עליו, כיועץ פיננסי, הידיעה על מעורבות צ'רנוי בעסקת בזק. השופט עודד מודריק קבע כי סוגייה זו אינה רלוונטית להוכחת האשמה, ופסל את השאלה.



ביום חמישי השבוע יעיד הנרי מזרחי, סגנה של ליאורה מרידור, לשעבר האחראית על האשראי בבנק הבינלאומי.



צ'רנוי מיוצג על ידי עורכי הדין יעקב וינרוט וירון קוסטליץ. זאבי מיוצג על ידי עורכי הדין דן שיינמן, גיורא אדרת ונוית נגב. עורך הדין מיכאל קומיסר מיוצג על ידי עורך הדין פרופ' דוד ליבאי, וזאב רום על ידי עורך דין נבות תל צור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully