וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב; מגזר הקמעונות הוביל מניות הבלו צ'יפ לסגירה חיובית

TheMarker

14.11.2005 / 23:07

התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ל-4.604%; יצרנית התרופות אבוט נפלה 6% בעקבות מחקר מאכזב; גוגל הוסיפה עוד כ-2% לאחר שהשיקה כלים לניתוח התנהגות גולשים



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת. מגזר הקמעונות הוביל את העליות במניות הבלו צ'יפ בעקבות דו"חות חיוביים של וול-מארט ו-לווס, ומדד דאו ג'ונס נסגרה בעלייה של 0.1%. במגזר הטכנולוגיה בלטו לטובה מניות האינטרנט, אולם מדד נאסד"ק נסגר בירידה של 0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות על רקע חשש לפגיעה בביקושים בשוק זה בעקבות צמצום הפער בין התשואה על האג"ח ל-10 שנים לבין ריבית הבסיס בארה"ב. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 4.604%.



ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי צפויה להעלות את הריבית בישיבתה בחודש הבא ב-0.25% לרמה של 4.25%. לאחר העלאה צפויה זו עשוי הפער בין התשואה על האג"ח ל-10 שנים לבין ריבית הבסיס בארה"ב לעמוד על 0.35% בלבד. ב-21 בספטמבר השנה עמד הפער על 0.42% - הפער הקטן ביותר מאז שנת 2001.



מבול של נתוני מקרו כלכליים צפוי בימים הקרובים בארה"ב. מחר עתידים להתפרסם מדד המחירים ליצרן והמכירות הקמעוניות לחודש אוקטובר. מחרתיים יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, וביום חמישי יפורסמו נתוני התפוקה התעשייתית לאוקטובר.



מחיר הנפט התאושש משפל של חמישה חודשים שרשם בשבוע שעבר על רקע התקררות מזג אוויר באירופה וצפון מזרח ארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 57.69 דולר לחבית, עלייה של 16 סנט או 0.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

המגעים לרכישת ספקית שירותי המחשוב קומפיוטר סיינסס (סימול CSC) על ידי ענקית התעשייה לוקהיד מרטין ושלוש חברות השקעה פרטיות, נקלעו לקשיים עקב מחלוקת הנוגעת למבנה העסקה, דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל". מניית CSC עלתה ב-4.2%.



ברוקייד (סימול BRCDE), יצרנית ציוד אחסון הנתונים, פירסמה דו"חות כספיים מתוקנים לשנים 2002-2004 אשר כוללים רישום כהוצאות של אופציות למניות שניתנו לעובדים, כמו גם דו"חות מתוקנים לשנים 1999-2001 בשל שגיאות חשבונאיות. רווחי החברה למניה בשש השנים האמורות קוצצו ב-20 סנט, תוך הגדלת היקף ההוצאות הרשומות בגין אופציות למניות ב-72.3 מיליון דולר. מניית ברוקייד קפצה ב-17%.



גוגל (סימול GOOG), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי, השיקה היום כלים לניתוח התנהגות גולשי האינטרנט, לחברות שיווק והוצאה לאור ללא תשלום. הכלים החדשים נועדו לסייע לחברות לעקוב אחר תנועת הגולשים ומסעי הפרסום באתרי האינטרנט שלהם. מניית גוגל הוסיפה 1.6%.



במגזר הטלקום בלטה ספקית שירותי התקשורת לוול 3 (סימול LVLT) אשר קפצה ב-14%.



וול מארט (סימול WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, דיווחה היום על עלייה ברווחיה ברבעון הכספים האחרון ל-2.37 מיליארד דולר, או 57 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים. בקופה המקבילה בשנה הקודמת רשמה החברה רווח של 2.3 מיליארד דולר, או 54 סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת, שהסתיימה ב-31 באוקטובר, עלו ב-10% לעומת הרבעון המקביל, ל-76.3 מיליארד דולר. מניית וול מארט הוסיפה 0.6%.



לווס (סימול LOW), קמעונאית העשה-זאת-בעצמך השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה זינוק של 26% ברווח הרבעוני ל-649 מיליון דולר, או 81 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 77 סנט למניה. מכירות החברה ברבעון, שהסתיים ב-28 באוקטובר, גדלו ב-17% לעומת התקופה המקבילה, ל-10.6 מיליארד דולר - יותר מהציפיות. מניית לווס עלתה ב-4.6%. הום דיפו (סימול HD), קמעונאית העשה-זאת-בעצמך הגדולה בארה"ב אשר צפויה לפרסם מחר את תוצאותיה הרבעוניות, עלתה ב-1.6%.



מועצת המנהלים של מו"לית העיתונים נייט רידר (סימול KRI) החליטה לבדוק אסטרטגיות שונות לחברה, בהן אפשרות למכירתה. זאת, לאחר שבעלת המניות הגדולה בחברה, קרן ההשקעות הפרטית קפיטל מנג'מנט, איימה על נייט רידר כי אם לא תמכור את החברה, היא תעמוד בפני שינויים במבנה הדירקטוריון. מניית נייט רידר עולה ב-1%.



במגזר התרופות בלטה אבוט לבורטוריס (סימול ABT) לאחר שתוצאות מעורבות של מחקר קליני בתרופה טריקור לטיפול במחלות לב של יצרנית התרופות הרביעית בגודלה בארה"ב הכבידו על מנייתה אשר ירדה ב-7.3%.



חברת קוטש אינדסטריז (Koch Industries) הודיעה על רכישת יצרנית מוצרי הבנייה והנייר ג'ורג'יה-פסיפיק (סימול GP) תמורת 13.2 מיליארד דולר. העסקה, אשר אושרה על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות, צפויה ליצור את החברה הפרטית הגדולה ביותר בארה"ב במונחי הכנסות. מניית ג'ורג'יה-פסיפיק זינקה ב-37%.



קרן ההשקעות בנדל"ן הוסט מאריוט (סימול HMT) הודיעה על רכישת 38 מלונות מחברת סטארווד הוטלס אנד ריזורטס וורלדווייד (סימול HOT) תמורת 4.1 מיליארד דולר. העסקה היא הצעד האחרון של סטארווד במסגרת מהלך היפרדות מנכסי הנדל"ן שלה והתמקדותה בתפעול בתי מלון, במקום בעלות עליהם. מניית סטארווד עלתה ב-1.2%; מניית הוסט מאריוט איבדה 4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully