וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 36% ברווחי AIG בשל נזקי ההוריקנים

הדר תדמור

15.11.2005 / 8:47

הרווח הנקי של AIG הסתכם ב-1.72 מיליארד דולר ברבעון השלישי. הפסידה 1.57 מיליארד דולר בפיצויים ששילמה לנפגעי ההוריקנים

ענקית הביטוח האמריקאית אמריקן אינטרנשיונל גרופ (AIG) רשמה ירידה של 36% ברווחיה ברבעון השלישי של 2005, בשל נזקי עונת ההוריקנים בארה"ב.

הרווח הנקי של AIG הסתכם ב-1.72 מיליארד דולר, או 65 סנט למניה, לעומת רווח של 2.69 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2004. הרווח בהתאם לתחזיות החברה.

AIG הפסידה 1.57 מיליארד דולר בפיצויים ששילמה לנפגעי עונת ההוריקנים בארה"ב ובעיקר מהוריקן קתרינה. AIG היא חברת הביטוח השלישית בגודלה באזור לואיזיאנה, אלבמה ומיסיסיפי. הרווחים של AIG מחטיבות ביטוח הבריאות וקרנות הפנסיה סייעו לחברה להישאר ברווח ברבעון השלישי, ולא לרשום הפסדים כמו חלק ממתחרותיה בשוק. חטיבת ביטוח הבריאות של AIG רשמה עלייה של 12.9% ברווחיה ברבעון השלישי.

AIG, שבחודש מאי הגישה מחדש את דו"חות 5 השנים האחרונות, תחזור על הפעולה בשנית. החברה תעלה את הרווח הנקי בחצי מיליארד דולר על רקע תיקון שגיאות בחישוב של נגזרי אשראי ומס הכנסה. השגיאות הביאו לעיכוב פרסום דו"חותיה הכספיים של החברה ל-14 בנובמבר.

בחברה אומרים, כי השגיאות הנוכחיות נובעות מאותן טעויות של הדיווח החוזר הראשון. AIG עיכבה את פרסום דו"חותיה שלוש פעמים מוקדם יותר השנה, על רקע טעויות רבות שהתגלו בדו"חות בביקורת חשבונאית. החברה תדווח מחדש על דו"חותיה בין השנים 2000-2005 לאחר שבדיווח החוזר הקודם, מחקה 3.9 מיליארד דולר מהרווח הנקי בשנים 2000-2004. על רקע החקירה ואי הסדרים שנתגלו בדו"חות, הודח מנכ"ל ויו"ר AIG לשעבר, מוריס "האנק" גרינברג.

AIG מסרה כי עובדים בחברה קיבלו זימונים לחקירה של ה-SEC הקשורה לשערוריות החשבונאיות בחברה. AIG לא דיווחה אילו עובדים קיבלו את אותם זימונים, ורק ציינה כי עובדים נוספים בחברה עלולים לקבל זימונים שכאלה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully