וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר lala: העתקת יצירות על ידי הגולשים באופן פרטי - מותרת

עודד ארבל

15.11.2005 / 8:54

אתר האינטרנט מבקש לבטל צו מניעה זמני שניתן לבקשת חברות מוסיקה וסרטים ושהביא להפסקת פעילות האתר; חברות המוסיקה טענו כי תכליתו של האתר היא הפרה או סיוע להפרת זכויות יוצרים



בבקשה שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בחיפה מטעם אתר שיתוף הקבצים והסיקור lala נטען כי לפי החוק בישראל שיתוף קבצים לצורך שימוש פרטי על ידי הגולשים חוקי ולכן גם פעילות האתר חוקית. הבקשה הוגשה לאחר שסגן הנשיא גדעון גינת נענה לבקשת כמה חברות מוסיקה וסרטים והוציא צו מניעה האוסר על הפעלת האתר. חברות המוסיקה טענו כי כל תכליתו של האתר היא הפרה או סיוע להפרת זכויות יוצרים.



בבקשתה, שהוגשה באמצעות עו"ד יורם ליכטנשטיין, הסתמכה lala, על פקודת זכויות היוצרים הקובעת כי העתקה של קלטת לשימוש פרטי לא תחשב הפרה של זכויות יוצרים. מכאן נובע, כך עו"ד ליכטנשטיין, כי פעולת הגולשים, המעלים לרשת שירים וסרטים וחבריהם המורידים אותם וצורבים אותם על גבי תקליטורים לשימושם האישי כלל אינם מפרים זכויות יוצרים. לפיכך נטען כי האתר המסייע בידם, אינו מפר אף הוא את הזכויות.



טענות נוספת שהעלה עו"ד ליכטנשטיין היתה כי מעמדו של האתר זהה למעמדה של ספריה ציבורית, שכן האתר מציג בפני הציבור חומר הפתוח לעיונו בכל מקרה, וכן כי באתר אין כלל קבצי סרטים ומוסיקה שכן כולם שמורים במחשביהם האישיים של הגולשים המשמשים בעצם גם כהנהלת האתר.



עוד נטען כי אין להחיל במקרה הנדון את פסק הדין "גרוקסטר" מארה"ב שניתן לאחרונה בו נקבע כי כאשר מדובר בטכנולוגיה, יצרן הטכנולוגיה חב באחריות עקיפה להפרת זכויות יוצרים אם ידע שנעשה שימוש פסול בטכנולוגיה שהוא מייצר. הדיון בבקשה נקבע ל-16 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully