וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר על מכירת לאומי: המדינה קיבלה מחיר מרשים

טל לוי

15.12.2005 / 11:21

האנליסט אלון גלזר: "המשקיעים החדשים יבקשו לייצר יותר ערך לבנק, והדבר עשוי להשפיע בצורה טובה על המניה"

"המדינה קיבלה מחיר מרשים מאוד עבור מכירת הבנק", כך אומר אנליסט הבנקים של לידר ושות', אלון גלזר. "אמנם האופציות שהבנק קיבל לרכישת 10% נוספים מורידות מעט את המחיר אולם עדיין מדובר במחיר מצויין".

הלילה בחצות נודע כי קבוצת סרברוס-גבריאל שילמה 16% מעל מחיר השוק, 54% מעל ההון, וזכתה במכרז לרכישת בנק לאומי לאחר משא ומתן שנמשך כשעתיים. כך מסרו מקורות במשרד האוצר.

הקבוצה תשלם 2.474 מיליארד שקל עבור 10% מהמניות, ו-4.62 מיליארד שקל בסך הכל אם תממש את האופציה ל-10% נוספים. בניגוד להערכות קודמות, שלפיהן יירכשו מניות הבנק על ידי מתווך פיננסי, קבוצת סרברוס הינה רוכשת אסטרגית המעוניינת לשלוט בבנק, ולכן צפויה לממש את האופציות ולהגיע לאחזקה של 20%. כל זאת, בתנאי שתקבל את אישור הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.

גלזר מציין כי קבוצת סרברוס-גבריאל אינה מוכרת בישראל. לדבריו, רוב פעילותה מבוצעת בארה"ב ולכן הדבר עשוי לעכב מעט את קבלת האישור מבנק ישראל.

"ההפרטה של הבנק טובה למדינה שסיימה סוף סוף להפריט את המערכת הבנקאית", אומר גלזר. "המשקיעים החדשים יבקשו לייצר יותר ערך לבנק, והדבר עשוי להשפיע בצורה טובה על המניה".

לדברי גלזר, מניית הבנק צפויה לקפוץ היום ובימים הקרובים, אולם לא עד לרמה של מחיר העסקה. העלייה במחיר המניה נובעת משתי סיבות. ראשית, האופציות שהרוכשים קיבלו מורידות במעט את המחיר ששולם. שנית, מדובר בהשגת השליטה בבנק ולכן הרוכשים שילמו עבור רכישתה פרמיית שליטה.

"בסך הכל אין לבעלי החשבונות סיבה לדאגה", אומר גלזר. "העסקה תקרין לחיוב על כל מגזר הבנקים ויש לשער שהמשקיעים החדשים יחלקו דיווידנדים עם כניסתם לבנק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully