וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי מבני בהפניקס: ארבע חטיבות מוצר וחטיבת לקוחות

רם דגן

15.11.2005 / 9:19

בחברה עדיין לא החליטו אם להתמודד על קופות הגמל של לאומי אך מדגישים כי עדיין לא אמרו את המלה האחרונה בכל הנוגע לרכישת נכסי הבנקים



חברת הביטוח תרכז את פעילויותיה תחת ארבע חטיבות מוצר ראשיות: אלמנטרי, בריאות, חיסכון ארוך טווח ופיננסי. בנוסף לחטיבות המוצר תוקם חטיבת לקוחות, שתהיה אחראית על מכירות ושירות הלקוחות.



המהלך בא בתגובה לשינויים האחרונים במבנה הענף, ולאחר שלפני כעשרה ימים דיווחה כלל ביטוח על שינוי המבנה הארגוני שלה.



בשל החשיבות הרבה שמייחסים בהפניקס לחטיבת הלקוחות, לפי שעה ינהל אותה מנכ"ל החברה, יהלי שפי. את חטיבת החיסכון ארוךהטווח ינהל דובי רם; את התחום האלמנטרי ינהל שלמה מילר, שמגיע מחברת הביטוח איילון; ואילו את תחום ביטוחי הבריאות ינהל איל בן סימון. את תחום הפיננסים, שתחתיו יתנהלו פעילות ההשקעות של החברה והפעילות הקשורה לרכישה האחרונה, בית ההשקעות אקסלנס-נשואה, ירכז דני וקנין, שהצטרף בחודשים האחרונים מקבוצת אי.די.בי.



ביום ראשון הודיעה הפניקס, כי רכשה את 25% של המזרחי בבית ההשקעות אקסלנס-נשואה וכן 16% מידי הבעלים, לצורך השגת שליטה משותפת עם הבעלים רוני בירום וגיל דויטש. העסקה התבצעה לפי שווי של 775 מיליון שקל לבית ההשקעות, שמרכז תחתיו - לאחר רכישת קופות הגמל של המזרחי - נכסים בהיקף כולל של 23 מיליארד שקל. סך הנכסים של הפניקס ואקסלנס יחדיו מגיע ל-42 מיליארד שקל.



בהפניקס הדגישו, כי למרות הכניסה לאקסלנס, ניהול ההשקעות של הפוליסות הביטוחיות ימשיך להתבצע באמצעות אנשי הפניקס בלבד, וכי ניהול ההשקעות הללו לא יבוצע בידי אקסלנס.



אנשי החברה אמרו, כי במקביל למגעים עם אקסלנס, נוהלו מגעים עם עוד שני גופי השקעות, אך הללו לא הבשילו. מנהלי החברה הוסיפו, כי עדיין לא התקבלה החלטה אם להשתתף במכרז לרכישת קופות הגמל של לאומי, שאמור להתקיים השבוע, אך הדגישו כי הפניקס לא אמרה את המלה האחרונה בכל הנוגע לרכישת נכסי הבנקים.



באשר לשאלת השליטה בחברת הפניקס עצמה, אמר שפי: "נכון לעכשיו נגמר הרעש שעשתה הכניסה של קבוצת דלק לחברה. עכשיו אנחנו עובדים בשקט".



בנוגע למגעים בין בעלי השליטה הנוכחיים, קבוצת שחר-קז ואיש העסקים יצחק תשובה, בדבר שיתוף האחרון בגרעין השליטה, אמר שפי: "אני לא יודע על שום שיחות בנושא".



לפני כחודש רכש תשובה, באמצעות קבוצת דלק, 25% ממניותיו של שלמה אליהו בחברה, וקיבל אופציה לרכישת 8% נוספים - דבר שישלים 33% באחזקתו. בעלי השליטה בחברה, יעקב שחר וישראל קז, מחזיקים במשותף כ-56% ממניות חברת הפניקס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully