וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה אליהו: "אני השותף הכי טוב לסרברוס"

שלומי גולובינסקי

15.11.2005 / 9:41

אליהו, המחזיק 10% ממניות לאומי, אמר כי "אני השותף הטבעי ההגיוני והיתרון שלי הוא שממחר אפשר כבר לעבוד"

השלמת המכרז למכירת גרעין השליטה בבנק לאומי תופסת הבוקר את שלמה אליהו, המחזיק ב-10% ממניות הבנק, מרוצה במיוחד. אליהו אמנם לא הגיש הצעה לרכישת מניות במכרז שהתקיים הלילה, אולם הוא נמצא כיום בנקודה זינוק מצוינת לקראת השלמת חלומו הגדול - הצטרפות לגרעין השליטה בבנק לאומי.

קבוצת סרברוס גבריאל אמנם עתידה לרכוש 10% ממניות לאומי בשלב הראשון, ולהגיע לשיעור החזקה דומה לאליהו, אולם יש להם בעיה קטנה. מכיוון שמדובר בקרנות השקעה, דרוש להם שותף ישראלי, למשל מישהו כמו אליהו, שיחבור אליהם לשליטה המשותפת בבנק.

"שלומי הבוקר הרבה יותר טוב משלומי אתמול בבוקר", אומר הבוקר אליהו ל-TheMarker. "שואלים אותי הרבה אם האם יש מגעים ביני לבין הקבוצה שזכתה במכרז. התשובה היא שבשלב הזה לא. אבל האם אני מעוניין, התשובה היא חיובית".

בנושא זה אליהו נחרץ: "אם אנחנו רוצים שהבנק יקבל בעלים אחרי כל כך הרבה שנים בלי שליטה ברורה ובלי מקבלי החלטות, החיבור בינינו הוא טבעי. האופציה שיש להם לרכוש 10% נוספים ממניות הבנק יכולה להיות בנוסף, וזה ההליך שניתן לעשות אותו ביחד".

אליהו סבור ככל הנראה שהוא השידוך המושלם לקרן האמריקאית, מכיוון שהוא כבר מחזיק בהיתר שליטה בבנק (בנק אגוד, שאת חלקו בו הוא מתכנן למכור בקרוב), ולכן הליך אישורו צפוי להתבצע במהירות יחסית. "אם הקרן הולכת לחפש בני תמותה רגילים שישלימו את השותף הישראלי החסר, זה הליך ארוך. זה יכול לקחת אפילו שנה וחצי, ובינתים הבנק ייטלטל בלי שליטה. במקום זה, הם יכולים מחר בבוקר לחבור אלי, ה-10% שלהם ביחד עם ה-10% שלי, יחזיק את גרעין השליטה היטב. אני בשביל גרעין שליטה אשתף כל פעולה. אני השותף הטבעי ההגיוני והיתרון שלי הוא שממחר אפשר כבר לעבוד".

מה אתה חושב על המחיר שנקבע במכרז למכירת לאומי, ביחוד על רקע העובדה שאתה כבר אספת מניות לפני יותר מ-5 שנים, במחירים שאז היו שטענו שהם גבוהים מדי, והנה היום מתברר שלא?

"אני נמצא בשוק הפיננסי יותר מ-40 שנה, ואני מנתח את זה אחרת מכל אחד אחר. הבורסה היום תתאים את עצמה, כל השוק, לא רק לאומי - לפי דעתי כל מניות הבנקים יעלו".


מערכת וואלה! עסקים מוסיפה:

יו"ר אי.די בי, נוחי דנקנר, שהגיע למקום השני במכרז אמר בתגובה כי "תוצאות המכרז על מניות המדינה בבנק לאומי מעידות על אמון מלא של משקיעים ישראלים וזרים, כולל הבנקים המובילים בעולם, במשק הישראלי בכלל ובבנק לאומי בפרט וללא ספק הושגו בו מחירים גבוהים ביותר.

"שר האוצר, אהוד אולמרט, ירון זליכה, החשב הכללי ויצחק קליין מנכסים מ.י., ניהלו מכרז למופת, באופן מוצלח והגון. כמו בכל מכרז יש מי שנתן את ההצעה הגבוהה וזכה במקום הראשון.
קבוצת אי די בי מברכת אותו ואת עובדי לאומי והנהלתו בברכת הצלחה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully