וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם רויטר: "מכירת בנק לאומי למשקיעים זרים היא לא חדשות טובות עבור הצרכנים"

טל לוי

15.11.2005 / 10:24

רויטר: "יש נטייה לחשוב שהבנקאות בארץ יקרה אולם בפועל הבנקאות בחו"ל דווקא הרבה יותר יקרה עבור הלקוחות הפרטיים; מדובר בגוף בינלאומי שמחוייב להציג תשואות גבוהות, למשל באמצעות ייקור עמלות"



"מכירת בנק לאומי למשקיעים זרים היא לא חדשות טובות במיוחד עבור הצרכנים ובעלי החשבונות הפרטיים", כך אומר מנכ"ל חיסונים פיננסיים, אדם רויטר, "יש נטייה לחשוב שהבנקאות בארץ יקרה אולם בפועל הבנקאות בחו"ל דווקא הרבה יותר יקרה עבור הלקוחות הפרטיים".



הלילה בחצות נודע כי קבוצת סרברוס-גבריאל שילמה 16% מעל מחיר השוק, 54% מעל ההון, וזכתה הלילה במכרז לרכישת בנק לאומי לאחר מו"מ שנמשך כשעתיים - כך מסרו מקורות במשרד האוצר.

הקבוצה תשלם 2.474 מיליארד שקל עבור 10% מהמניות, ותשלם בסך הכל 4.62 מיליארד שקל אם תממש את האופציה ל-10% נוספים. בניגוד להערכות קודמות שלפיהן יירכשו מניות הבנק על ידי מתווך פיננסי, קבוצת סרברוס הינה רוכשת אסטרגית המעוניינת לשלוט בבנק - ולכן צפויה לממש את האופציות ולהגיע לאחזקה של 20%. כל זאת בתנאי שתקבל את אישור הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.



"נכון הדבר שהמדינה קיבלה מחיר יפה עבור הבנק אולם יש לזכור שמדובר בגוף בינלאומי שרכש את הבנק וככזה הוא מחוייב להמשיך ולהראות תשואות גבוהות", מסביר רויטר, "אחת הדרכים לכך היא למשל ייקור עמלות".



עם זאת רויטר מציין כי ברמת המקרו, מדובר בהבעת אמון של משקיע זר במשק הישראלי וזה דבר נהדר עבור מדינת ישראל. "התחרות בענף הבנקאות צפויה לגדול במידה שבנק דיסקונט יתרחב ואז נראה 3 גופים בנקאיים במקום רק שניים", הוא אומר, "ייתכן מאוד שלאומי ישמש כבסיס להרחבת פעילותם של הזרים במזרח התיכון בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully