וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב לבייב שוקל שת"פ עם הקבוצה שזכתה במכרז לאומי

טל לוי

15.11.2005 / 11:14

על פי תנאי המכרז, חייבת קבוצת המשקיעים הזרה לחלוק את השליטה בבנק עם משקיע ישראלי - וזוהי הנישה עליה מדברים מקורבי לבייב

"לב לבייב שוקל שיתוף פעולה עם קבוצת סרברוס-גבריאל שרכשה את השליטה בבנק לאומי", כך אומרים הבוקר מקורבים ללבייב. לדבריהם, ההצעה שלבייב הגיש היתה השנייה בגובהה לאחר ההצעה הזוכה, והיא ניתנה מלבייב עצמו ולא באמצעות חברת אפריקה ישראל, בה הוא שולט.

עם זאת, חשוב לציין כי קבוצת אפריקה-ישראל אוחזת ב-16% מההון של בנק לאומי וכי בכל מקרה, לבייב נותר שותף בבנק.

על פי תנאי המכרז, חייבת קבוצת המשקיעים הזרה לחלוק את גרעין השליטה בבנק עם קבוצת ישראלים בשיעור של 50% לפחות - וזוהי הנישה עליה מדברים מקורבי לבייב.

הכרזה זו של לבייב מתנגשת עם משקיע אחר שמעוניין להרחיב את אחיזתו בבנק לאומי, שלמה אליהו. אליהו, האוחז כבר ב-10% מהבנק, רואה עצמו כשותף הטבעי לקבוצת סרברוס. אמנם אליהו אמר הבוקר בראיון ל-TheMarker כי עדיין לא מתנהלים מגעים בינו לבין הקבוצה, אולם הוא בהחלט מעוניין בכך.

"הם יכולים מחר בבוקר לחבור אלי. ה-10% שלהם ביחד עם ה-10% שלי יחזיקו את גרעין השליטה היטב. אני בשביל גרעין שליטה אשתף כל פעולה. אני השותף הטבעי ההגיוני והיתרון שלי הוא שממחר אפשר כבר לעבוד", אמר אליהו בראיון עימו הבוקר.

הלילה בחצות נודע כי קבוצת סרברוס-גבריאל שילמה 16% מעל מחיר השוק, 54% מעל ההון, וזכתה הלילה במכרז לרכישת בנק לאומי לאחר מו"מ שנמשך כשעתיים - כך מסרו הלילה מקורות במשרד האוצר. הקבוצה תשלם 2.474 מיליארד שקל עבור 10% מהמניות, ותשלם בסך הכל 4.62 מיליארד שקל אם תממש את האופציה ל-10% נוספים. בניגוד להערכות קודמות שלפיהן יירכשו מניות הבנק על ידי מתווך פיננסי, קבוצת סרברוס הינה רוכשת אסטרגית המעוניינת לשלוט בבנק - ולכן צפויה לממש את האופציות ולהגיע לאחזקה של 20%. כל זאת בתנאי שתקבל את אישור הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully