וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו ממוכרנים המחופשים ליועצים מקצועיים

תומס זאב

15.11.2005 / 12:28

המידע שמסר נציג חברת ביטוח התברר כשגוי ומגמתי; הגיע הזמן שהמפקח על הביטוח ייתן דעתו למוכרנים המסכנים את הציבור



לפני כמה שבועות התבקשתי להתלוות על תקן יועץ ללקוחה שקבעה פגישה עם נציג ביטוח חיים של אחת מחברות הביטוחים הישירים. נאלצנו לקבוע שלושה מועדים שונים לפגישה - מכיוון שלשתיים הראשונות לא הופיע. בפעם השלישית, כשהגיע המוכרן, מסרנו לו פוליסה קיימת לבדיקה והשוואה. לאחר שהתעמק בה כמה דקות הכריז שכדאי לבטל את הפוליסה הקיימת מאחר שביטוח אובדן כושר עבודה זול יותר בחברתו. ואולם, הוא שכח לציין שבפוליסה המוצגת לפניו היה הביטוח בתעריף קבוע - כלומר מחיר אחיד לכל חיי הפוליסה, ואילו הוא הציע לנו כיסוי לאובדן כושר עבודה בתעריף משתנה (כלומר זול היום אך מתייקר בעתיד).



אותו מוכרן גם הציע ללקוחה, שהיא עצמאית, לערוך פוליסה הונית ושכח לציין כי מ-1 לינואר 2006 הפוליסה לא תיהנה מהטבות מס, אלא אם כן היא תפריש קודם כספים לקרן פנסיה, ביטוח חיים או קופת גמל לקצבה, בהתאם לתקנות החדשות, מאחר שנולדה לאחר 1961 (הפוליסה שהוצגה בפניו כללה חיסכון תגמולים לעצמאים).



המוכרן טעה גם בנושא המיסוי כאשר נשאל לגביו, ואף ציין בפני הלקוחה כי את הכספים שיופקדו בפוליסה גם לאחר ה-1 בינואר 2006 ניתן יהיה למשוך לאחר 15 שנה פטורים ממס (דבר שגוי כמובן - כספים שיופקדו בקופת גמל לאחר 1 בינואר 2006 לא יהיו פטורים ממס לפני גיל 60).



המוכרן אף המליץ על מסלול השקעה מסוים וכאשר נשאל האם הוא בעל רישיון ייעוץ השקעות ענה בשלילה (כלומר נתן ייעוץ בניגוד לחוק). כאשר המוכרן נשאל לתשואות שהחברה שלו השיגה בשלוש שנים אחרונות הוא מסר מידע שגוי.



בסופו של דבר הלקוחה החליטה שלא לערוך ביטוח באמצעותו מאחר שהבינה שקיבלה מהמוכרן מידע שגוי ולא אמין, ובנוסף לכך כלל לא בדק איתה את הצרכים הביטוחיים שלה.



אז מה כדאי ללמוד מהמקרה הזה? יש מוכרנים לא מקצועיים שמוכרים ביטוח - תיזהרו! ישנם מוכרנים וסוכני ביטוח שיתנו לכם מידע "שגוי" על מנת לקדם את המכירות שלהם, גם אם זה יבוא על חשבונכם; רצוי לדעת שניתן להיכנס לבד לאתר האינטרנט של משרד האוצר ולקבל מידע על התשואות שהשיגו חברות ביטוח (ניתן גם לקבל מידע על התשואות שהשיגו קופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרונות הפנסיה); רצוי לפני שאתם מתפתים לבטל פוליסת ביטוח קיימת לקבל ייעוץ ממומחה מקצועי.



אולי הגיע הזמן שמשרד המפקח על הביטוח ייתן את דעתו על כך שחלק מחברות הביטוח וסוכנויות הביטוח שבבעלותן מפעילות מוכרנים ועובדים בלתי מקצועיים המסכנים את הציבור.



הכותב הוא יועץ וסוכן ביטוח. לשאלות והערות ניתן לפנות ל:



thomas@mailer.phoenix.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully