וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא השנה של המ-לט ותעשיית המוליכים: הרווח הנקי ברבעון השלישי נפל ב-60% לכ-630 אלף דולר

נתן שבע

15.11.2005 / 12:32

המנכ"ל טופז: "ברבעון הרביעי של השנה חל שיפור משמעותי והמכירות הן במגמת עלייה"; הרווח התפעולי נפל ביותר ממחצית והסתכם בכמיליון דולר; מניית החברה איבדה כ-29% מתחילת השנה



שנה לא קלה עוברת על , יצרנית המערכות להולכת נוזלים וגזים לתעשייה הפועלת גם בשוק המוליכים למחצה, שעדיין מנסה לעכל את רכישת חטיבת ה-UCV היפאנית שנרכשה לפני כשנה. גם ברבעון השלישי של השנה נפל הרווח הנקי של החברה ב-60% לכ-630 אלף דולר. שוק המוליכים למחצה מוסיף להיות קשה - שיעורי הרווחיות הנמוכים יותר של החטיבה היפנית ועליית מחירי חומרי גלם (כחלק מעליית מחירי המתכות בעולם) המשיכו לשחוק את רווחיה של הקבוצה.



קשיי החברה באים לידי ביטוי כבר בשורה העליונה. אמנם ההכנסות עלו ביותר מ-4% אך נוספו לה הכנסות של 2.3 מיליון דולר בשל האיחוד עם החטיבה היפאנית. ללא המכירות ביפאן, מציגה החברה ירידה של 17% בהכנסות. הירידה נובעת מצמצום משמעותי לביקוש למוצרי הקבוצה בשוק המוליכים למחצה.



שיעור הרווח הגולמי של החטיבה הנרכשת עומד על 33% לעומת שיעורי רווח של 45% בהמ-לט טרם הרכישה. כך נשחק הרווח הגולמי ב-12% ל-4.4 מיליון דולר, ושיעורו עמד על 40%. הרווח התפעולי נפל ביותר ממחצית והסתכם בכמעט מיליון דולר.



החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם רווח נקי של 2.2 מיליון שקל, 53% פחות מהרבעון המקביל. ההכנסות בתקופה כולה עלו ב-14% ל-36 מיליון דולר.



שמוליק טופז, יו"ר דירקטוריון המ-לט, מסר כי "הירידה במכירות ברבעון השלישי היא נקודתית, אופיינית לחודשי הקיץ ונבעה מהירידה בתשעת החודשים הראשונים של השנה בהזמנות ציוד לתחום המוצרים האולטרה-נקיים (סמיקונדקטורס), במיוחד ביפאן ובארצות הברית".



טופז הדגיש כי "ברבעון הרביעי של השנה חל שיפור משמעותי והמכירות הן במגמת עלייה. ביפאן הרווח הגולמי מהמכירות עלה מ-31% ל-36%, ואנו מתכוונים להגדיל אותו עוד".



יו"ר דירקטוריון המ-לט הוסיף, כי "2005 היא שנת היערכות והתבססות להמ-לט. החברה השלימה את כל ההליך התפעולי של הרכישה ביפאן, תוך המשך יצירת תזרים מזומנים חיובי ומתכוננת לשלב הבא".



מתחילת השנה, איבדה המ-לט 29% לשווי של 254 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully