וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי משמרות ב-S&P 500: אמזון תחליף את חברת הטלקום הוותיקה AT&T שמתמזגת עם SBC

רויטרס

15.11.2005 / 12:46

AT&T ו-SBC ייסחרו תחת השם AT&T ויפנו מקום לקמעונאית המקוונת; אמזון דיווחה על נפילה של 44% ברווחיה ברבעון השלישי



סטנדרד אנד פור'ס הודיעה כי קמעונאית האינטרנט אמזון.קום תצטרף למדד המניות המוביל שלה, S&P 500, החל מהשבוע הבא. אמזון תחליף את חברת הטלקום הוותיקה AT&T, שתתמזג עם ענקית תקשורת אמריקאית אחרת - SBC. השתיים ייסחרו תחת השם AT&T.



אמזון החלה את דרכה כחנות ספרים מקוונת, התרחבה לתחומים רבים אחרים, וכעת היא אתר המסחר המקוון בעל הפופולריות השנייה בגובהה בעולם, לאחר אתר המכירות הפומביות אי-ביי.



אמזון קמעונית האינטרנט הגדולה בעולם, דיווחה על נפילה של 44% ברווחיה ברבעון השלישי, לאחר שמכירות מוגברות של הכרך השישי בסדרת ספרי "הארי פוטר" לא הצליחו לפצות על הוצאה חד פעמית בגין יישוב תביעה משפטית נגדה ועלייה בתשלומי מס של החברה.



מפעילת חנות הספרים המקוונת רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 30 מיליון דולר או 7 סנט למניה, לעומת רווח של 54 מיליון דולר או 13 סנט למניה בתקופה המקבילה. בניכוי הוצאה חד פעמית של 40 מיליון דולר בגין יישוב תביעה נגדה, רשמה אמזון רווח של 50 מיליון דולר או 12 סנט למניה. זאת, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 10 סנט למניה.



רווחי החברה נפגעו כתוצאה מהסכם פשרה שאליו הגיעה באוגוסט. מדובר בתביעה על הפרת פטנט שהגישה נגדה חברת התוכנה סובריין סופטוור. במסגרת ההסכם, הסכימה אמזון לשלם לסובריין 40 מיליון דולר, לאחר שהאחרונה טענה כי אמזון הפרה חלק מזכויות הפטנט שלה הקשורות לטכנולוגיית רשתות המכירות המקוונות. הוצאות אמזון על תשלומי מס בתקופה המדווחת נסקו ל-21 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully