וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ברמה של 4.735 שקלים

טל לוי

15.11.2005 / 15:48

מנכ"ל אייפקס קרנות נאמנות: "הדולר מציע ריבית גבוהה לצד השקעה בטוחה בארה"ב"

לאחר 10 ימים של עליות רצופות, בהם הספיק הדולר לרשום שיא של שנתיים ו-9 חודשים, נפתח המסחר הבוקר בירידה של 0.3% בשערו של הדולר. עם זאת, בשעה זו מתמתנות הירידות והדולר נסחר תמורת 4.735 שקלים - כמעט ללא שינוי לעומת שערו היציג מאתמול. היורו יורד 0.2% והוא נסחר תמורת 5.528 שקלים.

"הדולר ממשיך להפגין עוצמה בעולם והוא נסחר בשעה זו ברמה של 1.17 דולר ליורו", אומר מנכ"ל אייפקס קרנות נאמנות, דודי קטש, "בינתיים לא רואים רואים שינוי מגמה".

"המשקיע הזר שנכנס היום לבנק לאומי נתן מומנטום חיובי לשוק המניות והחליש קלות את הדולר", אומר קטש, "כניסת משקיעים זרים לישראל לטווח ארוך - בשונה ממשקיע שמגיע כדי לייצר רווח ולצאת - פירושה כניסת מט"ח לישראל. מנגד, ממשיכים המקומיים להשקיע בדולר ולחזק את כוחו וכך נוצר לנו האיזון הנוכחי".

קטש מציין שהדולר מציע ריבית גבוהה לצד השקעה בטוחה בארה"ב - טוב בהרבה מאירופה שמציעה ריבית של 2% בלבד. "הצמיחה בארה"ב טובה ונראה שהגירעון ממנו סובלת ארה"ב נדחק הצידה", הוא אומר, "ואילו אצלנו יש גורמים מבית שמחזקים את הדולר כמו בחירותו של עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה ואי הוודאות שפוליטית שנוצרה עקב כך".

ומה בעתיד? לדברי קטש, נראה שהדולר ימשיך לנוע סביב רמה של 4.70 שקלים ואף יותר. "כנראה שהנגיד יעלה את הריבית בעוד שבועיים שכן ניירות הערך כבר מגלמים עלייה שכזו ונראה שגם הריבית בארה"ב במגמת עלייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully