וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס-נשואה: "מכירת בנק לאומי טובה הן למשקיעים הפיננסיים והן ללקוחות הפרטיים שיקבלו שירות משופר"

טל לוי

15.11.2005 / 13:20

מיכה גולדברג: "יש כאן גוף שרואה לנגד עיניו מקסום רווח והדבר יתבטא הן בהשקת מוצרים פיננסיים חדשים וגם שיפור בשירות; המשקיע הפרטי יודע ששירות ואיכות העובדים היא מנוע לצמיחה ולכן יפעל בכיוון זה"



"מכירת בנק טובה למשקיעים הפיננסיים", כך אומר אנליסט הבנקים של בית ההשקעות אקסלנס-נשואה, מיכה גולדברג. "עד כה שימשה הממשלה כבעלים של הבנק והמשמעות היא שלמעשה ראינו בנק ללא בעלים. לממשלה אין אינטרס למקסם רווח, היא אינה רואה את אותם יעדים שרואים משקיעים פרטיים והיא גם לא התערבה בניהול הבנק".



גולדברג אומר כי המכירה לא תשפיע על עמלות ניהול החשבונות של הלקוחות הפרטיים: "הבנק לא יוכל לייקר עמלות ולעשות ככל העולה על רוחו, שכן יש מחוקק ויש רגולטור שתפקידם לעקוב אחר תעריפים שונים", הוא אומר. "כנסת ישראל תצטרך לפעול ביתר שאת על מנת להגן על הלקוחות".



במישור השירות, גולדברג צופה דווקא דברים חיוביים: "יש כאן גוף שרואה לנגד עיניו מקסום רווח והדבר יתבטא הן בהשקת מוצרים פיננסיים חדשים וגם שיפור בשירות. המשקיע הפרטי יודע ששירות ואיכות העובדים הם מנוע לצמיחה, ולכן יפעל בכיוון זה. כך קרה גם כאשר משפחת אריסון רכשה את השליטה בבנק הפועלים".



ברמת המקרו, הכסף הרב שקיבלה המדינה יגרום לה לגייס פחות כסף בשוק איגרות החוב ולכן היא תציע ריביות נמוכות יותר על האג"ח שתנפיק. "המדינה קיבלה מחיר טוב. יש לזכור שמשפחת אריסון רכשה את השליטה בבנק הפועלים במחיר גבוה במעט ממחיר השוק ואילו כאן רואים פרמיה גבוהה הרבה יותר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully