וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז על לאומי: דנקנר תיכנן לוותר על כלל ביטוח

שלומי גולובינסקי

15.11.2005 / 13:27

באי.די.בי סברו שההצעה שלהם תהיה ההצעה הזוכה, בשל הפרמיה הנדיבה ביחס למחיר השוק של הבנק, אותה היתה מוכנה הקבוצה לשלם

מי שהגיע למקום השני במכרז שקיימה נכסים מ.י למכירת גרעין השליטה בבנק לאומי היא קבוצת אי.די.בי. למעשה, ההצעה של אי.די.בי בראשות נוחי דנקנר לא היתה רחוקה מההצעה הזוכה: בעוד אי.די.בי הציעה 16.9 שקל למניית לאומי, הציעה קבוצת סרברוס-גבריאל הצעה שהדהימה את השוק - 17.5 שקל למניה.

באי.די.בי סברו שההצעה שלהם תהיה ההצעה הזוכה, על רקע הפרמיה הנדיבה ביחס למחיר השוק של המניות בבורסה, אותה היתה מוכנה הקבוצה לשלם. אלא שהמחיר אותו היתה מוכנה קרן ההשקעות האמריקאית לשלם טרף את הקלפים.

מבלי משים, חושפת אי.די.בי כי היא תיכננה לוותר למעשה על כלל-ביטוח. שהרי רכישת השליטה בבנק השני בגודלו בישראל היתה מאלצת אותה לוותר על זרוע הביטוח הגדולה שלה, המנוהלת כיום על ידי אביגדור קפלן. כלל ביטוח נחשבת לאחת משתי חברות הביטוח הגדולות בישראל: היא מובילה בביטוח האלמנטרי (בעוד מגדל מובילה בביטוח חיים), היא מחזיקה בבית השקעות גדול וחזק (כלל פיננסים) ובקרן הפנסיה מיטבית.

שווי השוק של כלל ביטוח עומד כיום על קרוב ל-5 מיליארד שקל לאחר שטיפס בכ-12% מתחילת השנה. קבוצת אי.די.בי מחזיקה בכ-51% ממניות כלל ביטוח, בשווי בורסאי נוכחי של כ-2.5 מיליארד שקל.

כלל ביטוח, שתפרסם בימים הקרובים את דו"חות הרבעון השלישי, סיימה את המחצית הראשונה של 2005 עם רווח נקי של 292 מיליון שקל בהשווואה לרווח נקי של 274 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully