וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עובדי בנק לאומי צפויים לעבוד קשה יותר"

טל לוי

15.11.2005 / 13:44

גאון בית השקעות: משקיע זר מביא עימו סטנדרטים חדשים מחו"ל ולכן אנו צפויים לראות שיפור בשירות ובמגוון המוצרים הפיננסים

"משקיע זר מביא עימו סטנדרטים חדשים של עבודה ולכן סביר שעובדי בנק לאומי יתחילו לעבוד קשה יותר מאשר עד כה", כך אומר סמנכ"ל ההשקעות של גאון בית השקעות, רפי ליפא. "אנו גם צפויים לראות מגוון מוצרים פיננסיים רחב יותר - כמו שראינו בבנק הפועלים לאחר שמשפחת אריסון רכשה את השליטה בו".

ליפא מציין כי מדובר במשקיע אסטרטגי שככל הנראה יממש את האופציה לרכישת עוד 10.1% (ובכך יגיע לאחזקה של 20%) ולא ימכור מניות כדי להשיג רווח מהיר - כמו שעושה משקיע פיננסי. "השגנו כאן יציבות של הבנק בשילוב עם מחיר טוב", אומר ליפא.

ומה בהמשך? ליפא מציין כי כיוון הצמיחה של בנק לאומי (וגם בנק הפועלים) הוא לכיוון חו"ל וכי קשריה של קבוצת סרברוס בחו"ל בהחלט יסייעו לה לפתוח דלתות "לאומי הוא בנק יציב ובהחלט יכול לשמש את הקבוצה למינוף הפעילות הבנקאית הגלובלית שלה" הוא אומר.

השאלה החשובה היא מה יקרה עם שלמה אליהו, אשר אוחז היום ב-10% מבנק לאומי ומעוניין להגדיל את אחזקתו בבנק ולהיות בעלים. שמו של אליהו לא עלה בצורה ישירה כאחד המתמודדים על רכישת השליטה בבנק, אולם ליפא אינו פוסל אפשרות שהוא התמודד באמצעות גוף זר. "נראה שאליהו ינסה לחבור לקבוצת סרברוס וייתכן שינסה לרכוש מניות נוספות של הבנק בשוק", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully