וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ סיכם עם אורלב: ההצבעה על פיזור הכנסת תידחה ליום שני - העבודה תתמוך

מזל מועלם

15.11.2005 / 14:14

כך סוכם בפגישה בין פרץ, אורלב ויצחק לוי; שרון יוועד עם לפיד לאחר הפגישה עם פרץ ביום חמישי; לפיד ופרץ נפגשו היום; יו"ר שינוי: הבחירות ייערכו במארס או במאי - לא נצטרף לממשלה







יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, הגיע בצהריים (שלישי) לסיכום עם יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, ועם ח"כ יצחק לוי (האיחוד הלאומי) - ובתיאום עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין - לפיו הצעת החוק לפיזור הכנסת לא תועלה מחר להצבעה אלא ביום שני הבא. זאת, כדי לאפשר למפלגת העבודה לכנס את מוסדותיה ולהחליט בעניין. ח"כ לוי מסר כי בתמורה התחייבה מפלגת העבודה שתתמוך בהצעה ותימנע מהגשת הצעת אי אמון וכי מועד הבחירות יתואם עם פרץ. פרץ הבטיח שהקדמת הבחירות תתבצע באמצעות הצעות החוק של אורלב ולא באמצעות אי אמון וזאת כדי להגיע להסכמה רחבה בכנסת על מועד הבחירות. סיעת העבודה מתכנסת בצהריים כדי להחליט על המהלכים להקדמת הבחירות.



פרץ נפגש הבוקר עם יו"ר שינוי, ח"כ יוסף לפיד, כדי לתאם את המהלכים לקראת הקדמת הבחירות. לפיד הבהיר לאחר הפגישה כי שינוי לא לא תצטרף לממשלה. "אנו לא עושים מבצע הצלה לממשלת שרון. זו ממשלה שהגיעה לסוף דרכה מכל הבחינות האפשרויות. בשל פרשיות השחיתות, הפילוג הפנימי בליכוד והמרד בעבודה הממשלה הגיעה לקצה דרכה, והשאלה היא רק לקבוע תאריך מוסכם לבחירות". ראש הממשלה, אריאל שרון, הזמין את לפיד לפגישה ביום חמישי, מיד לאחר פגישתו עם פרץ, כדי לדון במצב הפוליטי. ההערכה כי שרון מנסה להרוויח זמן וליצור תחושה כאילו שינוי עשויה להחליף את מפלגת העבודה בקואליציה.



לפיד אמר כי בשל ריבוי ימי החג באפריל, מסתמן כי הבחירות ייערכו במארס או במאי. לפיד ציין כי שינוי לא תצטרף להצעת אי אמון בממשלה, שכן בהצעה כזו יש לגייס תמיכה של 61 ח"כים במועמד חלופי לראשות הממשלה, ולדבריו, אין לשינוי כוונה להעביר את השלטון מהליכוד לעבודה.



בפגישה עם שרון יבקש פרץ להגיע לסיכום על קביעת מועד מוסכם לקיום בחירות מוקדמות, במארס 2006. מרכז מפלגת העבודה יכונס ביום ראשון בגני התערוכה בתל אביב כדי לאשר את פרישת העבודה מהממשלה אם שרון ופרץ לא יגיעו למועד מוסכם לבחירות, ולאפשר את הגשת מכתבי ההתפטרות; במצב כזה, עשויה העבודה לפרוש מהקואליציה כבר ביום שני בשבוע הבא.



שרי העבודה הפקידו מכתבי התפטרות



השרים וסגני השרים של מפלגת העבודה הפקידו אמש מכתבי התפטרות מהממשלה בידי יו"ר המפלגה החדש, ח"כ עמיר פרץ. פרץ מתכוון להביא את המכתבים לפגישתו מחרתיים עם שרון, שבה ידונו השניים בקביעת תאריך מוסכם לבחירות מוקדמות. במערכת הפוליטית מציינים את מארס ומאי 2006 כמועדים אפשריים לקיום הבחירות. פרץ יבהיר לשרון בפגישה כי אם לא ניתן יהיה להחליט על תאריך מוסכם, שרי העבודה יתפטרו מהממשלה ויביאו להפלתה כצעד חד-צדדי כבר בשבוע הבא.



בעבודה ובליכוד מעריכים כי ראש הממשלה זקוק לזמן כדי לקבל החלטה סופית אם להקים מפלגה חדשה או להישאר בליכוד. מקורב לשרון העריך אתמול כי ראש הממשלה יקבל את ההחלטה תוך כמה ימים; לדבריו, שרון רוצה להשאיר את היוזמה בידיו, ולכן נשקלת גם האפשרות שראש הממשלה יילך בעצמו לנשיא כדי להקדים את הבחירות. אנשי שרון שבו ואמרו אתמול כי טרם נפלה החלטה, והעריכו כי גוברים הסיכויים שיישאר בליכוד.



בעקבות הפקדת מכתבי הפיטורים, הציעה למפלגת העבודה יו"ר סיעת מרצ-יחד, ח"כ זהבה גלאון, לא להמתין ולהציב את פרץ כמועמד להרכבת ממשלה בהצעת האי-אמון של מרצ שתעלה מחר בכנסת. לדבריה, עתה משנפל הפור - ניתן להפיל מיד את הממשלה. יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר כי "שרי העבודה מתנהגים כבני ערובה של פרץ. הפקדת המכתבים מצביע על נורמות תמוהות ועל היעדר אמון בצמרת העבודה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully