וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקת המגמה של הקמת אתרים משותפים לחברות הסלולריות - כ-50% מהאתרים החדשים

ערן גבאי

15.11.2005 / 15:19

האינטרס העיקרי לשיתוף הפעולה - חיסכון בעלויות; לעוגנים בירוק - החברה היחידה בתחום - יש עשרות הזמנות, כשכל אחת נחתמת לעשר שנים ושוויה יותר ממיליון שקל על פני התקופה



מתחזקת המגמה של הקמת אתרי סלולר משותפים: כ-50% מהאתרים הסלולרים החדשים המוקמים בישראל הם אתרים משותפים לחברות הסלולר. כיום, מקימות החברות מדי שנה כמה מאות אתרי אנטנות, ונתח האתרים המשותפים מסך כלל אתרי החברות מגיע ל-20%-15%. תחת הסכמה של הממונה על ההגבלים העסקיים, התאפשר לחברות הסלולר להקים בצוותא אתרים לאנטנות סלולריות, ולשתף פעולה בנושא התשתית הבסיסית. עם זאת, על החברות נאסר לשתף פעולה בכל היבט שקשור בתרנים, אנטנות או ציוד רדיו.



האינטרס של חברות הסלולר בשיתוף הפעולה טמון בעיקר בחיסכון בעלויות ובאפשרות נוחה יותר להגיע להסכמה על פרישת אנטנות חדשות מול העירייה והתושבים. בחלק מהמקרים, פועלות חברות הסלולר ישירות בשיתוף פעולה. חלק אחר מהפעילות מתבצע מול חברת אתרי סלולר, החברה היחידה שעדיין פעילה בשוק רכישת אתרי סלולר והחכרתם. החברה מוחזקת בידי קבוצת וגרנית הכרמל.



בעוגנים בירוק טוענים כי מספר המפעילים פר אתר אנטנות סלולריות מחוץ לערים נאמד כיום בכ-1.8, כלומר כמעט בכל אתר מחוץ לעיר שותפות לפחות שתיים מחברות הסלולר. בעוגנים בירוק טוענים כי במסגרת הסכמי המסגרות מול חברות הסלולר, יש לחברה עשרות הזמנות, כשכל אחת נחתמת לתקופה של עשר שנים, ושוויה יותר ממיליון שקל על פני תקופה זו.



ועדת מנכ"לים הוקמה לפני כמה חודשים כדי לבחון את סוגיית פרישת האנטנות והקמתן בישראל. מסקנותיה יוגשו כנראה בתוך כמה שבועות.



במשך שנים, התמקד המודל העסקי של עוגנים בירוק בחיפוש אחר עסקות קטנות בהיקף של אתרים בודדים בלבד. זאת, כדי להכשיר את הקרקע לעסקה משמעותית יותר ולבסס את מעמדה בשוק בעתיד. בחברה בוחנים אפשרות לפעול גם בחו"ל, אך נמנעים כרגע מלהקצות משאבים לטובת פעילות שכזו. מודל האתרים המשותפים הצליח בכמה מדינות באירופה - באנגליה הוא מגיע לכ-40%. מודל זה מתקיים גם באוסטרליה, דרום אמריקה ומזרח אירופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully