וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שטרית: עד סוף העשור יושקעו 68 מיליארד שקל בתשתיות

שרון קדמי

15.11.2005 / 16:31

כך אמר שר התחבורה בכנס המרכז הישראלי לניהול; כ-43 מיליארד שקל יושקעו ברכבות ובכבישים; מחר יתקיים כנס משקיעים לפרויקט כביש 531 - היקף העבודות נאמד בכ-2.8 מיליארד שקל



עד סוף העשור הנוכחי יושקעו בתשתיות עוד כ-68 מיליארד שקל, לעומת השקעה של כ-38 מיליארד בחמש השנים הקודמות. כך אמר היום שר התחבורה, מאיר שטרית, בכנס ענף הנדל"ן השנתי של המרכז הישראלי לניהול. לדברי שטרית, כ-43 מיליארד שקל יושקעו ברכבות ובכבישים, 21 מיליארד שקל יושקעו ברכבות קלות, כבישים עירוניים ובטיחות בערים וכ-4.5 מיליארד שקל יושקעו בפיתוח נמלי ים ואוויר.



שטרית הוסיף כי חלק מהפרויקטים יקודם בשיתוף הסקטור הפרטי: "אני בעד קידום פרויקטים בעזרת הסקטור הפרטי, בעיקר בשיטת PFI למרות התנגדות האוצר. אני חושב שזו הדרך הנכונה ביותר".



יו"ר חברת נמלי ישראל, דן תיכון, הביע בכנס דאגה ממצבם של הנמלים: "אם לא תימשך ההשקעה בנמלים ובהרחבת השטחים שלהם, אני לא רואה להם כל עתיד. אם לנמל חיפה למשל לא יוסיפו שטחי עורף נוספים, הנמל יהיה גמור. צריך לראות את הנולד ולא להפקיר אותו בידי כרישי נדל"ן".



מנכ"ל חברת נמל חיפה, עמוס עוזאני, אמר בכנס כי "הראייה הלוקאלית של פעילות הנמלים, עודף הרגולציה וחוסר תיעדוף נכון של המשאבים עלולים לפגוע ביתרון הטבעי של נמל חיפה להפוך לנמל בינלאומי. כמעט כל פקיד במשרד ממשלתי יכול לשים רגליים ולתקוע פרויקט".



בתוך כך, מחר יתקיים כנס משקיעים לפרויקט כביש 531. לכנס נרשמו כ-30 חברות, וחמש חברות כבר רכשו את מסמכי המכרז, בהן שפיר הנדסה, , , עופר נכסים וארנסון. הכביש, שאורכו 12.5 ק"מ, עתיד לחבר את כביש החוף לכביש חוצה ישראל במחלף חורשים. היקף העבודות נאמד בכ-2.8 מיליארד שקל, הכוללים כביש ומסילת רכבת. היקף המכרז לסלילת הכביש הוא כ-1.7 מיליארד שקל.



לדברי שטרית, מדובר באחד מכבישי הרוחב החשובים, שאותם פועל משרדו לקדם בימים אלה. "זהו כביש אינטגרטיווי המחבר את כל הגופים המטפלים בנושא, בהם רכבת ישראל, החברה הלאומית לדרכים, נתיבי איילון וחברת כביש חוצה ישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully