וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתשים נפלה ב-3.6% במחזור ענק בעקבות הדו"חות; יסכה ארז מכלל פיננסים בטוחה: "התגובה של השוק קיצונית מדי"

נתן שבע

15.11.2005 / 17:41

"הבעייתיות שהשוק חושש ממנה היא השחיקה ברווחיות הגולמית של החברה. זו נבעה מעלייה במחירים של חומרי גלם, אותם לא יכלו לגלגל על הצרכנים בשוק, שהיה קשה יחסית בעיקר בברזיל", אומרת ארז



השוק כנראה לא אוהב את תוצאותיה של מכתשים אגן שפורסמו אתמול, למרות עלייה של כ-11% בהכנסות ל-402 מיליון דולר וזינוק ברווח הנקי של 26% - גם בשל הפחתה בשיעורי המס - ל-47 מיליון דולר. על פי המחזור הער במניה והירידות, ייתכן כי הזרים ביצעו היום מכירות בהיקפים גדולים אך אליהם הצטרפו גם משקיעים מקומיים. הירידות החדות במניה באות אף על פי שהחברה הודיעה על מדיניות של רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 150 מיליון דולר, מה שעשוי היה לתדלק דווקא מהלך של עליות.



האנליסטית יסכה ארז מכלל פיננסים בטוחה, העריכה כי הירידות היום במכתשים הם OVER SHOOTING - תגובה חזקה מדי של השוק לגבי התוצאות, שלהערכתה היו בסך הכל טובות. "הבעייתיות שהשוק חושש ממנה היום היא בעיקר בשחיקה ברווחיות הגולמית של החברה, שנבעה מעלייה במחירים של חומרי הגלם, אותם לא יכלו במכתשים לגלגל על הצרכנים, בשוק שהיה קשה יחסית בברזיל".



"במקביל, נשחקו גם מחירי המכירה", מוסיפה ארז. "בסך הכל, שיעורי הרווחיות הגולמית עדיין עומדים ביעד של החברה -38%-37%. קשה בינתיים להעריך אם מדובר במגמה, לכך נצטרך לקבל אינדקציות ברבעון הרביעי. על פי הערכת החברה ומתחרותיה, הרבעון הרביעי נפתח ברגל ימין בברזיל, שוק בו רשמה החברה ירידה קלה במכירות ברבעון האחרון".



עוד אומרת ארז, כי "במקביל, עדיין קיימים סיכונים חיצוניים שעשויים להשפיע על החברה, בין היתר מזג האוויר והמטבעות". אנליסטים אחרים העריכו אף הם כי הירידות היום מעט קיצוניות בהתחשב בכך שמדובר בחברה שעדיין צומחת הרבה מעבר לשוק האגרוכימיה כולו, ועדיין יש לה לאן לצמוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully